Balearerna

Hemresa
söndag 18 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Upp i ottan, nja halvåtta men det är tidigt för en semestrande familj. Rusade ner och köpte nybakad baguette till frukost. Efter att ha plockat ihop det sista packade vi allt i bilen och körde till flygplatsen där semesterbilen återlämnades. Anlände tio minuter för sent till

Baddag Cala Mesquida
lördag 17 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Badutflykt igen! Tog en lugn förmiddag och kom iväg vid lunchtid. Styrde kosan söderut till Cala Mesquida för dagens strandhugg. När vi kom fram var det mycket bilar... Per gjorde i vanlig ordning en hjälteinsats med att kryssa mellan bilar parkerade till höger och vänster, med och mot

Baddag i Alcanada
fredag 16 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag bestämde vi oss för att återvända till Alcanada, denna gången för att bada. Vi hade lite tur och hittade direkt en parkering och när vi kom ner till stranden var det någon som gick så vi kunde få en tall att ligga under. Denna stranden besöks nog mest av de bofasta, den består

Utflyktsdag
torsdag 15 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Packade och kom iväg före tio med siktet inställt på andra sidan ön. Första stoppet blev uppe i bergen i Valdemossa där vi blev kvar betydligt längre än vi tänkt. Det blir lätt så när en lunch tar en och en halv timme. Det är fantastiskt fina gränder och vyer här uppe. Vi slingrade

Slappardag
onsdag 14 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Vi slappade och badade i hotellets pool, pysslade och läste. Det verkade som om de bytt ut en större mängd vatten i poolen för det var mycket klarare men framförallt mycket svalade. Det var rätt skönt! På kvällen åt vi väldigt god mat på restaurangen längst ut på piren i

Manacor, Playa Romantica, Artav
måndag 12 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag var vädret betydligt svalare och vi tog sikte mot Manacor. Innan vi kom dit passerade vi Sineu, en liten fin by. Det är festival denna veckan så mycket är pyntat i rosa. Per tänkte överraska med en liten marknad men när vi kom dit var det bara två stånd kvar, kycklinggrillen och

Bada, bada, bada
söndag 11 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Efter en sen frukost på rummet gick vi ner til hotellets pool. Vi badade, läste, badade ännu mer och hade det härligt. Poolen var nästan lite för varm idag, men vi fann spat och där var det svalare, det var också i princip öde. Någon trodde inte man kunde bli solbränd i skuggan under en

Baddag
lördag 10 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag tillbringade vi hela dagen vid eller i vår hotellpool. Vi lekte, badade, plaskade, spelade kort och läste böcker. Fram emot kvällen tog vi bilen och körde en liten bit norrut till Alcanada. Husen klättrade längs bergssidan och det gick branta trappor ner till havet där familjer hade

Pool jumping
fredag 9 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Sofia sov faktiskt hela natten på luftmadrassen vilket ju var betydligt mjukade än sängen. Nu har det gått så långt att vi funderar på om man kunde köpt sig varsin madrass på Ikea! Efter frukost på rummet tog vi bilen bort till Muro för en baddag i stil. Vi började i havet men här var

Inca och outlet
torsdag 8 augusti 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Vaknade mörbultad till en riktigt varm dag. Vad vi längtar efter våra egna sängar. Hotellets sängar är inte mycket mjukare än klinkersgolvet. Efter frukost tog vi bilen mot Ina och marknaden där. Bilens termometer visade på mellan 38 och 40 grader. Vi fick parkera rätt långt bort och

3 augusti 2019 - 18 augusti 2019

Sommarsemester med familjen på Mallorca. Sol, bad, vila och lite utflykter.

Hola mallorca

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Pronto es hora de un viaje a Mallorca, el lugar se llama Alcudia. El lugar en sí no necesita un preajuste exactamente. Pero se puede decir que lo nuevo y lo viejo se encuentran con restaurantes y tiendas de compras. Nuestro viaje será en gran parte sobre sol y baño. Pero debemos tratar de animarlo con alegría y calidez en forma de imagen y texto.

30 april 2019 - 7 maj 2019

Resa till Sa Coma/Mallorca Vi köpte resan genom Ving men pga dålig service på stället blev detta sista resan köpt genom Ving.

1 juni 1989 - 14 juni 1989

Jag kommer inte ihåg exakt när denna resa var men jag gissar på 1989. Två veckors charter med mamma, brorsan och min morfar.

Palma ´19

12 juni 2019 - 21 juni 2019

Nio nätter i Palma på Hotel Almudaina. Som det har blivit runt midsommar de senaste åren alltså.

Ack Palma du vackra

13 juni 2018 - 22 juni 2018

Vi har sagt att vi ska byta ställe när vi runt midsommar gör vår årliga 9-dagarstripp. Men så är vi löjligt förtjusta i Palma de Mallorca att det visst blir för tredje året i rad som vi nu kommer hit. Men nästa år, då...?

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Julia och mormor reser till Mallis

10 april 2017 - 16 april 2017

Julia 8 år reser till Mallorca med mormor (jag). Det är Julias första utlandsresa utan sina föräldrar. Vi ska bo tillsammans med morfar (Kjell A) och massor med andra cyklister som reser med Trip on sport. Vi ska bada och turista mycket och cykla lite......övriga på hotellet ska cykla mycket och turista lite.......bra kombo.

Palma (för andra året i rad)

14 juni 2017 - 23 juni 2017

Vi sa förra året, att till Palma de Mallorca måste vi återkomma till snart igen. Så det gör vi redan i år. Vi kommer att bo på samma fantastiska hotell (Almudaina) mitt i stan, och återse en massa trevliga restauranger, barer och stränder. Bland annat.

Livet på Mallorca

16 april 2016 - 16 oktober 2016

Jag arbetar som reseledare och detta år går mitt liv till Mallorca där jag kommer spendera min vardag i ca 6 månader. Vill du veta hur en reseledares liv ser ut häng med mig på min resa