Asturien

Vilt och vackert i Asturien
måndag 25 mars 2019 - Ribadesella, Asturien, Spanien

Tiden i Extremadura fortsätter äntligen ut i naturen i nationalparken Monfragüe. Ingenting är spektakulärt här, bergen är några hundra meter höga, men allt är underbart i den vårskira grönskan. Personalen på boendet i Villareal de San Carlos gör ett fantastiskt jobb med att hantera

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
Stranddag

Idag tog vi en liten båt som tog oss till en liten strand med grottor. Mycket kallt vatten i Stilla havet ;) Så inte så mycket bad.Man kunde även promenera till stranden men terrängen var alldeles för kuperad när man inte hade bra skor.

150924 Vega de Valcarce - Sabugo
torsdag 24 september 2015 - Hospital, Asturien, Spanien

Vega de Valcarce - Sabugos Hej eller hola på spanska, alla ni som läser om vår vandring. Idag torsdag startade vi vår vandring efter att vi ätit frukost i värdinnans bageri, tillsammans med flera andra pilgrimer, bland annat 2 ungdomar från Stockholm. Under morgonen/förmiddagen går vi in i

Pyreneerna
tisdag 7 juli 2015 - Perlora, Asturien, Spanien

Lugn o skön natt som vanligt och sovit med öppna fönster. Idag kör vi mot Gijon som ligger västerut fast fortfarande på Pyreneernas kant mot Biscayabukten. Detta är sista turen längs denna kust och vi har knappat in att vi inte vill köra betalvägar och vi får ändå till största delen

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Gibraltar 2015
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Linn-besök, bergsfärd och shoppingg
tisdag 20 november 2012 - Oviedo, Asturien, Spanien

Hej på er därhemma! Vi har haft en jättebra helg! Vädret har varit sådär, med en del sol och en del riktigt ösregn. Linn kom ju torsdag kväll, så Sofia passade strategiskt på att vara sjuk på fredagen (det är Enda dagen, vi är väldigt samvetsgranna här nere annars...) och S & L

Spanskaavslutning och strejk
onsdag 14 november 2012 - Oviedo, Asturien, Spanien

Veckan efter Baskienäventyret fick vi hämta upp våra betyg från spanskan. Anton är sjukt avundsjuk på att han bara var näst bäst i klassen. Det var också vår sista vecka tillsammans på Cabueñes i Gijón och den förflöt som tidigare, med några besök på akuten och några operationer.

Senda del Oso
torsdag 1 november 2012 - Oviedo, Asturien, Spanien

Förra helgen började sisådär. Det spöregnade hela lördagen så vi gymmade, "pluggade" och.. åt? Spelade dataspel? Kommer inte ens ihåg. Vi hade redan på fredagen tänkt tanken att åka till cykel/vandringsleden Senda del Oso, men spanjorerna är sanslöst dåliga på internet och vi

Kanelbullar och kronprinsar
torsdag 25 oktober 2012 - Oviedo, Asturien, Spanien

Fortsättningen följer! Vi hade tur och hittade vid 22-tiden ett perfekt hostel inne i Leóns gamla stadsdel där vi pga delad toalett (vi verkade dock vara väldigt få där) fick ner rumspriset med 10 euro. Mjuk och skön säng, bra element och fantastiska fönster med dörrar som gjorde det

efter regnet kommer solsken!
torsdag 18 oktober 2012 - Oviedo, Asturien, Spanien

Ja, man kan ju hoppas på det! Idag har det regnat konstant hela dagen här i Oviedo. Jag har förstått att jag måste införskaffa mig ett par regnstövlar för när det regnar här, så blir det jättestora pölar överallt på marken. Det räcker med ett snesteg så har man ett par blöta skor

rebeckahelena i Un año en España
mimOSO och ny skolvecka
måndag 15 oktober 2012 - Oviedo, Asturien, Spanien

Hej allihopa! Då var det måndag och en ny skolvecka väntar. Det känns ganska skönt att gå i skolan här eftersom mitt huvudmål egentligen "bara" är att lära mig språket. Det blir inte samma hets och stress över betyg osv eftersom huvudsaken är att jag ska kunna spanska när jag åker

rebeckahelena i Un año en España
Chile2019

28 december 2018 - 28 februari 2019

En semesterresa!

Ännu en flykt undan vintern

1 november 2018 - 15 april 2019

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

El Camino 2015

19 september 2015 - 4 oktober 2015

Un año en España

28 september 2012 - 18 maj 2013

Medicína asturiana

9 september 2012 - 9 december 2012

Svensk medicinutbildning anses ju hålla hög standard, men ibland känner man att man behöver skära lite i spanska patienter också. Rango ser fram emot lata dagar i Asturien tillsammans med lillebror Kongo, medan mamma och pappa leker kirurger.

Camino norte

25 augusti 2011 - 22 september 2011

Tjenare Det bär söderut igen, vi har stretat hela sommaren och nu äntligen får vi göra en caminotur igen.Denna gång heter rutten camino norte, vi går längs med spaniens norra kust. slutmålet är detsamma, santiago de compostela, sträckan 820 km och även denna gång kommer vi att "fuska" lite, håll till godo.

El Camino del Norte till Santiago de Compostela

31 augusti 2010 - 10 september 2010

[b]Min pilgrimsvandring till Santiago de Compostela.[/b] Nu precis fem år sedan Anna och jag gick den franska leden till Santiago, de nästan 80 milen, är det snart dags igen. Den här gången åker jag själv och följer den norra kusten. Längs en pilgrimsled som är betydligt mindre frekventerad än den franska och med allt vad det innebär. Många äventyr ligger framför mig, fysiska och mentala utmaningar och särskilt glädjen till det enkla i livet. Jag vet inte vad som väntar mig, ingen resa kan vara lika en annan eller någon annans. Och jag minns väl lärdomen att förlita mig på Caminon, tilliten till existensen. Den visar mig på vägen och jag sätter en fot framför den andra.

Paris-Spanien

3 juli 2010 - 8 augusti 2010

Resan går via Malmö genom tyskland sen mot Paris, sambo ska till Disneyland. Sen mot västra Spanien.

Oviedo, Spanien

22 september 2009 - 30 juni 2010

Ett läsår för att lära mig spanska i Oviedo, Spanien. Det blir vad man gör det till.