Cykling i Bled
söndag 21 augusti 2016 - Bled, Slovenien

Idag hyrde vi cyklar! Vi kom iväg från vårt boende vid 09.30 ungefär och begav oss först mot Bled och sen vidare mot en plats som heter Vintgar. Vintgar är en ravin som många rekommenderade ett besök. Vi cyklade upp för alpvägar på lägsta växlarna (och blev så svettiga!) och solen

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria i Tågluff Europa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
lördag 20 augusti 2016 - Bled, Slovenien

Dagen började med en klen frukost. Hostelet serverade chokladflingor med mjölk och vitt bröd med marmelad eller Nutella. Vid 9-tiden traskade vi 3,5 km in till Bled och började sedan gå runt Bledsjön. Solen sken och vi stannade på en gräsplätt när vi gått runt ca en tredjedel av sjön.

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria i Tågluff Europa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Dag 21 endast en vecka kvar!
fredag 20 september 2013 - Bled, Slovenien

Sen jag skrev sist har vi bara varit på trevliga ställen. Efter Innsbruck och Obertraun åkte vi till Mayrhofen i Österrike. Ett riktigt fint ställe nere i en dal med ordentliga toppar omkring. Ett riktigt paradis för vandrare, och vintersportare om vintern. De sa att man även kan skida på

Sofia Sjöblom
fnissfia i Eurotrip, pt 3
Senast aktiv - från Via Santa Maria, 51, Pisa, Toscana, Italien
Bled Golf 18 sept.
tisdag 18 september 2012 - Bled, Slovenien

18 September Golf i Bled Vi kom till en golfbana i Slovakien, Bled Golf & Country Club. Banan är välbesökt av svenskar som kommer med bussresor på våren. Vi fick en starttid 13:40 och gick runt på 4:10 efter mycket väntan. Banan är mycket naturskön med bergstoppar runt om som ännu hade

Rolf Erlandsson
RoBM i Höstresa 2012
Senast aktiv - från Hudiksvall SV, Gävleborgs län, Sverige
tisdag 5 juli 2011 - Bled, Slovenien

Den här morgonen slapp vi regn när vi skulle åka vidare. Tur det!! Vi kom iväg strax efter nio. Vi stannade och köpte vignette både för Österrike och Slovenien. Där hade vi tänkt fika men det fanns ingen bra plats att ställa husvagnarna. Vi åkte vidare en bit och stannade för

Marie Olausson
650KFU i Sommaren 2011
Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Fortsatt resa med nivåskillnader
tisdag 5 juli 2011 - Bled, Slovenien

Vi lämnade den lilla mysiga campingen där vi tillbringat natten. Vi glömde nämna igår att det fanns ett klockspel där. Vid vissa klockslag spelade det en trudelutt men undernatten har vi bara hört näktergalar och inget klockspel. Däremot påpekade Staffan att jag måste sett något hemskt

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Semester 2011, Kroatien
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Vackert
fredag 10 juni 2011 - Bled, Slovenien

Sista dagen spenderades i Bohinj, en nationalpark som e vansinnigt vacker. En knappt nämnvärd by med en liten fin kyrka.Sjön med kristallklart vatten o mängder av fisk, höga imponerande berg o floden med sina forsar. Alldeles fantastiskt! Tillbaks till Bled för lunch o upphämtning av liten

Dubbelt JA!!!
lördag 4 juni 2011 - Bled, Slovenien

Vilken dag, vilket brollop!! Sagoligt vackert! Vi roddes i batar ut till den lilla on med pyttekyrkan. En lan trappa med 99 trappsteg leder fran bryggan upp till kyrkan. Dar placerades vi gaster ut langs med, for att ta emot brudparet. Kanslan nar de kom i sin bat pa sjon med alptoppar i stralande

Den stora dagen.
fredag 3 juni 2011 - Bled, Slovenien

Idag e det da dags....Syster o mor e hos frissan o blir vackra. En annan har ju det naturligt som tur e! Kanns som att dagen gar ut pa att vanta...Batarna gar kl 16.Vigseln ar 16.30. Sen ar det fest i grannbyn! 65 pers har tagit sig hit faktiskt, kul!! Kan undra hur manga som inte dyker upp pa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Eurotrip, pt 3

31 augusti 2013 - 29 september 2013

Tredje gången gillt brukar man säga. Detta blir tredje gången "Europaturne" för min del, och efter detta blir det antagligen dags att byta världsdel. Börjar väl bli tjatigt annars. Vi börjar i Finland nu då och sen över till Sverige och Danmark, sen är målet okänt. Vi får se vart tågrälsen för oss helt enkelt!

Höstresa 2012

6 september 2012 - 22 oktober 2012

Resa genom Danmark,Tyskland, Österrike, Slovenien till Kroatien. Tillbaka genom Italien, Österrike, Tyskland och Danmak.

Sommaren 2011

1 juli 2011 - 31 juli 2011

Semestern är här! Nu ser vi fram emot fyra goa veckor med mycket sol, bad och annat roligt. Förra årets besök i Baska var toppen och vi åker gärna dit igen. I år får vi också sällskap av Staffan och Marita som blivit sugna på en resa till Kroatien.

Semester 2011, Kroatien

3 juli 2011 - 31 augusti 2011

Jaha go' vänner, visserligen har vi inte åkt ut i världen än, men vi vill inte undanhålla er startsekvensen i alla fall. Årets sommarbegivelse är att dra husvagn till Kroatien och Baska på ön Krk, men först skall midsommar firas på Hagön i Halmstad

Brollop Slovenien

1 juni 2011 - 5 juni 2011

Anders o Charlotte

vinter i europa 2011

5 januari 2011 - 29 januari 2011

rundresa i europa och fota i vinterlandskap...

Balkans

5 juli 2010 - 25 juli 2010

A 3-week journey visiting Italy, Slovenia, Croatia, Bosnia & Hercegovina, and finally Hungary midsummer 2010. With my travelbuddy Kenth. Here are some of my favourite photos from the various places. Good memories :)

Geektour

21 juni 2010 - 30 maj 2011

Så här är vi nu, jag har en blogg, pappa en web-kamera och Phil har blivit tvingad till avancerade cityvandringar runt Europa. Allt började med E-type, Pillan och en färja. Jag och Phil har packat vårt pick och pack och flytt landet. Jag har sparat och sparat mina små pengar, sagt upp lägenhet och jobb, för vad? Ja det undrar jag också, inte en aning! Vi kör så länge pengarna räcker, sen får vi se!