Singapore

Badort och storstäder
söndag 14 april 2019 - Singapore, Singapore

Sitter nu i lugn och ro sedan vi i natt lättade från Singapore. Dags att summera några dagar med aktiviteter.Galakvällar ombord innebär att gästerna klär upp sig, oftast i kostym, dock inte alla. Interiören smyckas till kvällens tema, senast var det guld. En speciell, 6-rätters meny med

Då var vi äntligen påväg!
lördag 13 april 2019 - Singapore, Singapore

Då är vi nu äntligen påväg! Efter närmare ett års planerande, är vi nu iväg på vår Borneoresa. Just nu ett kort pitstop i Singapore, innan vi drar vidare mot Kota Kinabalu och Borneo. Otroligt varmt och fuktigt, inte undra på att det är så fantastisk grönt och lummigt här.

Tomas Larsson Och Johanna Fyrk
fyrklarsson i Borneo 2019
Senast aktiv - från Singapore
Överraskande Singapore
lördag 2 februari 2019 - Singapore, Singapore

Taxin dök inte upp avtalad tid. 15 minuter senare hoppar jag in i hotellägarens sons bil som blivit väckt för att köra mig. Jag småhulkar eftersom han luktar oerhört illa. När vi lämnar hotellet ser jag en taxi svänga in på området.....ooups. Tack gode Gud för att jag inte hade

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
Last night of indulgence in Singapore !
lördag 1 december 2018 - Singapore, Singapore

It is the 1st of December and our trip is nearly at an end. Our luxury lifestyle will soon be a memory but in the meantime we are enjoying our Club room and balcony overlooking the lively Clarke Quay in the heart of old Singapore. Near here is where Sir Stamford Raffles came ashore and founded

Plush and lush in Singapore with big Viking breakfast
fredag 30 november 2018 - Singapore, Singapore

We arrived in Singapore yesterday morning very early and very tired after a 10 hour flight.  The airport fulfilled it's duty as one of the best by having no queues anywhere and our bags arriving promptly.After a quick taxi ride into town and staggering into the Swiss Merchant Hotel with all our

Singapore Sling och nu bryter vi resplanen......
måndag 15 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Bara så Ni inte blir förvillande så va förra inlägget för igår. Här kommer nu dagens. 😋Hyfsat tidig frukost(vet inte varför jag skriver om frukost nästan varje gång. Vi äter ju alltid frukost). Nååååå....ialla fall.Idag är det strålande sol hela dagen. 🌞Hoppa på

Turister med kamerastrul
söndag 14 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Dags för sightseeingen. Hittade biljetter på nätet och hoppapåstationen va runt hörnet.2 olika rundor där vi fick se det mesta av staden ingick.Hoppade av mitt emot Raffels landing och hittade en restaurang vid floden för lite lunch. Precis när vi satt oss öppnade skyarna sig för ett

hemulen
Orkidéer och tempel
lördag 13 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Efter en kanonfrukost på hotellet tog vi en promenad till Singapores botaniska trädgård. Ett måste enligt reseböckerna och Orkidé Garden inuti får man inte missa. Grymt fräck anläggning. Fanns tom en regnskog med en stig att vandra. Mitt i parken öppnade sig skyarna för ett rejält

On the road again....
fredag 12 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Frukost och utcheckning från hotellet på Tioman Island. Vi lämnar ön i en regnskur så det känns skönt. Lugn båttur till Tanjung Gemok som vi kommer till 14:30 och där på kajen står en liten go gubbe med en skylt med bussföretagets namn på och meddelar oss att vi kan åka till Singapore

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Singapore and the end of an Adventure
lördag 28 april 2018 - Singapore, Singapore

Yes this is it. The finale post I will make to this journal. It has been an experiment and I haven't been as good at updating it later in my journey as I would have liked to be. But all things considered it has been a blast writing it and I hope those of you that have read it found it fun and

Borneo 2019

11 april 2019 - 11 maj 2019

Familjen Fyrk-Larsson, bestående av två tonårsdöttrar och oss två nyblivna 50-åringar förstås! Kanske sista gången vi reser så här tillsammans, vem vet?

Singapore och Hanoi, Ha Long Bay, Hue, Nha Trang, Dalat o Saigon.

18 februari 2019 - 12 mars 2019

Vi gör den här resan med Karin och Roger och det skall bli intressant att besöka Singapore för där har ingen av oss varit sedan går det vidare till Vietnam med lite nya mål. Vi hörs framöver.

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Townsville, down unda

2 september 2018 - 5 december 2018

Pappaledighet med Lång- språk- äventyrs- semesterresa.

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

9 oktober 2018 - 3 december 2018

Another VFR (visiting friends and relations) tour 10 years after the first one

Down Under

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.