Porto

Dag 1 - Resdag
torsdag 18 oktober 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi gick upp tidigare än en jobbedag för vi skulle ju äntligen ut o resa igen. Denna gången bär det av till Portugal. Vi åkte med Norvegian från Kastrup till Lissabon. Vi hämtade väskorna och tog tunnelbanan till stationen Oriente, där vi skulle ta ett tåg till Porto.Vi hade 2 timmar att

Matthias Svegbrant
Zveg i Portugalien vin-o-climb
Senast aktiv - från Placencia, Stann Creek, Belize
Dag 11
lördag 25 augusti 2018 - Porto, Porto, Portugal

Så är vi tillbaka där vandringen startade, nu som turister. Jag hade räknat med att vandringen skulle ta upp till tolv dagar men vi gjorde den på tio. Vi har hotell i Lissabon från 26/8 så då passade vi på att tillbringa en dag i Porto. Vi hade ju fått många tips av Nelson så det blev

Gun Lövström
Guntan i Camino Portugues
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Dag 1
onsdag 15 augusti 2018 - Rates, Porto, Rates, Porto, Portugal

Så startar vår resa mot Santiago de Compostella. Vi hade förberett oss med att besöka katedralen i Porto redan dagen innan och fått det obligatoriska pilgrimspasset. Vi ska vandra Camino Centro men hade läst att första biten går genom industriområde och stora vägar så vi valde att ta

Gun Lövström
Guntan i Camino Portugues
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
En dag med mycket promenad
onsdag 20 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Idag har vi verkligen gått långt och i väldigt mycket trappor. Åkt lite spårvagn har vi också hunnit med . Samt smakat på både rött och vitt portvin, man måste ju prova de lokala specialiteterna 😄

Första dagen i Porto
tisdag 19 juni 2018 - Porto, Porto, Portugal

Vi har hunnit med en längre promenad runt om i Porto. En väldigt vacker gammal och charmfull stad. Portugal levererar so far. Vädret är inte eller nåt att gnälla över närmare 30 grader

fredag 1 september 2017 - Porto, Porto, Portugal

För åtta år sen vandrade jag 80 mil till Santiago de Compostela. Från Porto är det bara 24...! Planen är att gå den portugisiska leden, det är den näst populäraste pilgrimsvandringen till SdCo efter den Franska leden som jag gjorde sist. Man väljer givetvis själv var man vill börja,

Don't pet the animals!
måndag 5 juni 2017 - Porto, Porto, Portugal

Igår började vi dagen med en sen brunch. Jag valde att sätta tänderna i en lokal specialitet, francesinha- lilla fransyskan. Denna rätt består av bröd, fem sorters kött, massvis med ost, ägg som blivit dränkta i sås, samt lite pommes vid sidan av. Det var en intressant konstellation men

Summer wine
söndag 4 juni 2017 - Porto, Porto, Portugal

Vaknade nyss till en ny morgon vid soliga atlantkusten. Igår så begav vi oss efter en gedigen frukost bestående av rostat bröd och cocopops ut på vandring i staden. Men ett humm om vilken riktning vi skulle åt började vi vandra längs Portos backiga gator. Första anhalt blev en stor

Super Bock
lördag 3 juni 2017 - Porto, Porto, Portugal

Efter tre timmars varm tågresa i öldoft, jag råkade spilla lite av min reseöl på golvet, kom jag igår fram till Kastrup och mötte upp med min kompis. Ett burgerkingmål senare hade vi passerat in genom säkerhetskontrollen och köpt oss varsin klassisk Tuborg i väntan på avfärd. Flygresan

måndag 26 augusti 2013 - Porto, Porto, Portugal

Bajona är en fin liten stad med ett gammalt fort i inloppet. Där låg en skonare som vi blev inbjudna till. En revlig engelsman som varit ute i 15 år och seglat. Han hade mycket att berätta om.Det tog inte så lång tid från Muxia som var helt nyrenoverat, men helt tomt på båtar. Låsta

Lars Gisaeus
Segling i Atlantis
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Portugalien vin-o-climb

18 oktober 2018 - 27 oktober 2018

Lissabon-Porto-Dourodalen-Porto-Lissabon-Algarve

Camino Portugues

15 augusti 2018 - 26 augusti 2018

Pilgrimsvandring från Porto i Portugal till Santiago de Compostella i Spanien. Med Bengt Lövström

Portugal summer of 2018

10 juni 2013 - 2 juli 2013

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Bröllopsresa

13 december 2012 - 23 december 2012

Efter bröllopet 12-12-12 i Falun började bröllopsresan (13/12). Först en dag med flyg från Stockholm Skavsta (eg. Nyköping), mellanlandning i London Stansted över natten, sedan Porto 14-19 dec och sen julhandling i London 19-23 december.