Djur och billiga bungalows!

söndag 26 mars 2006 Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Tjena!

Nu ar det bara dagar kvar av varan resa :(

Jag har dom senaste 4dagarna varit pa koh chang och softat pa Lonley Beach.

Eftersom jag trottnat pa Ao Nang och ville se Koh Chang sa bokade jag en bussresa till Bangkok for att sedan aka vidare till Koh Chang.

Detta var ju inte en kort resa. Akte klockan 15:00 fran Ao Nang och var i Bangkok klockan 06:20. Val i Bangkok var jag tvungen att ta en taxi for att hitta ett oppet biljettcenter. Jag som inte har nagra pengar forsokte fa killen att starta taximetern men han vagrade och sa att det var jattelangt och det kostade 300baht. Jag som inte orkade kefta klockan halv sju pa morgonen gick med pa det och akte ivag. Han tog mig till ett oppet TAT stalle som salde bussbiljetter. Gick in och fragade efter biljetter och dom sa att det gick en buss klockan halv 10.
Skont da ar det bara nagra timmar kvar tills jag kan lagga mig och sova pa beachen.

Jag som inte kan sova pa bussresor osv hade da varit uppe sen klockan 9 den dan jag skulle aka. Hade nu varit vaken redan 24h nar jag satte mig pa den andra bussen. Hittade en bra plats precis framfor trappan (dubbeldackare) och fallde bak satet max. Sa fort bussen borjade rora pa sig somnade jag :P Asskont. Sov kanske 2h och vaknade av att dom korde igang en film pa hogsta volym. Rattade till mig lite och halvsov genom filmen som forovrigt var varldens samsta film tror jag. Mysterious Island eller liknande.

Stannade for lunch pa nagot truckerstalle. Fragade en thailandare efter tips pa vad man skulle ata. Dom pekade pa en matratt som fanns dar och jag tog det. Green Curry. Vet inte vad det var for nagot mer i den. Men gott var det.

Kopte lite sodavatten (mmm) och satte mig pa bussen igen. Sag klart filmen och halvsov resten av resan.

Nar vi kom till farjelaget sa fick vi vara farjebiljetter och gick pa farjan.

Jag satte mig uppe vid kanten och var helt slut efter den langa bussresan. Klockan 16:30 satt jag pa en taxi som skulle ta mig till Lonley Beach for 80 baht. Traffade dar pa tre andra svenskar som inte visste vart dom skulle sa jag tipsade om just Lonley Beach.

Dom foljde med dit. Vi presenterade oss for varandra. Jens, Alexander och Ninni hette dom. Allihopa fodda 85.

Vi hittade at Maggies Place som robert tipsat om och fragar efter nagot rum. Far tag i en bungalow med singelsang for 120baht /natt (24kr). Rummet bestar av en sang, ett litet bord som det star en flakt pa samt ett myggnat.

Toan delar man med resten av ganget som bor dar. Aven dusch.

Har sedan dess bara legat pa stranden och badat :)
Igar hyrde jag och Jens motorcyklar och korde runt pa on. Javligt vacker natur. Vi for till ostkusten pa on som inte hunnit blivit turistad annu och kollade runt. Blev en del bilder. Men dom kommer inte upp forran jag kommer till Bangkok da det ar ruskigt segt internet har. Sitter nastan pa stranden och surfar :)

Jag hade kvar moppen nagra timmar pa morgonen idag ocksa sa jag for in till White Sand Beach och kopte en bussbiljett till Bangkok som gar imorgon.

Blir upplockad har vid hotellet klockan 8 imorgon bitti och kommer sedan till Bangkok nagon gang vid middagstid.

Darefter kommer det bli lite shopping och relaxing (ska ta in pa ett lite dyrare hotell med pool). Sen aker vi hem pa FREDAG!! Usch.

Tiden har gatt alldels for fort och jag vill inte hem! Det enda jag langtar till ar familjen, vanner, jobbarkompisar och snon :)