Simma med fiskar!

måndag 20 mars 2006 Ao Nang, Krabi, Thailand

Tjena!

Nu har det hant lite grejjor som jag vill beratta igen :) Ingenting daligt, jag lovar!

Dan efter vi (jag och johan) hade nyktrat till fran forra dagboken (pa Koh Lanta) drog vi ut pa upptacktsfard med vara mopeder som vi hyrde fran stallet vi bodde pa.

Vi borjade kora soderut pa on och korde och korde. Kul som bara den att cruisa pa mopeden. Efter ett tag sa kom vi ner till old Lanta. En stad som var mycket skadad efter Tsunamin 2004. Valdigt lugn och fin stad i ovrigt. Korde darifran och fortsatte efter asfaltsvagarna en bit till. Kom da till en "Viewpoint" dar vi stannade, bestallde in en vatten och satte oss vid ett bort och softade nagra minuter.

Fortsatte kora och kom da till den absolut sodra punkten pa on. Ser en skylt mot Nationalparken dit vi svanger in.

Kommer fram till ett aslackert bungalowstalle som dock var lite val dyrt for varan smak. Da detta var sa langt fran allt och nyoppnat (jan 2006) sa var det bara 4 tappra sjalar som hade hittat dit och bodde dar.
Vi hoppade av mopederna och kollade in en av bungalowsarna bara for skojjs skull. Var byggd av en bat och bestod av tva vaningar. Chillrum och badrum nere och sovrum uppe samt balkong.

Sedan borjade vi ga mot Nationalparken. Inte manga som gar fran den har sidan tror jag da det var valdigt svart att hitta ratt.
Gick rakt ut i djungeln i hopp om att hitta nagot. Gick och gick men vi hittade aldrig nagot vettigt sa efter ett tag vande vi och gick tillbaka till mopparna.

Korde tillbaka till en annan vag som vi kort pa nagra dagar tidigare.
Detta var en grus/sand vag som var valdigt guppig och rolig att kora pa.
Korde in vid en avtagsvag som det var skyltat till ett vattenfall pa.
Kom fram till en brant backe dar vi bestamde oss att kora upp for da vi var lite aventyrslystna :) Kom upp efter lite fullgasfarder pa ettan. Sen var det en nerforsbacke som vi bromsade oss nerfor. Darnere moter vi en thailandare som sa att vi inte fick kora dar. Vander tillbaka och maste tillbaka igen. Thailandaren sa aven att vattnet var slut i vattenfallet sa vi akte darifran.

Fortsatte nerat pa den roliga grusvagen och kom tillslut fram till Nationalparken. Dock kostade det massa pengar att ga in sa vi sket i det och korde tillbaka.

Nar vi borjade narma oss varat bungalowstalle sa kande vi hur det borjade dugga. Gasade pa lite extra for att hinna tillbaka innan det borjar osa ner.

Precis nar vi stangt dorren till bungalowen oppnades himlen.

Da vi blivit riktigt dammiga och skitiga av att kora pa grusvagen sa gick vi ut i regnet och sprang ner och badade med kladerna pa :)

Dan efter akte vi till Ao Nang dar vi fortfarande ar.

Dagarna efter det har vi knappt gjort nagot som ar vart att namna. Legat pa stranden for att battra pa solbrannan, badat och atit gott. Har atit Pyttipanna har :) Asgott var det. Godare an hemma! (dock inte mammas :P)

Igar kvall provade jag pa min forsta thaimassage. åååå vad skönt det var!
Låg en timme och blev gudomligt behandlad. Detta kommer definitivt hända igen :D

Idag har jag varit ute pa en heldagstripp med snorkling. Vi besökte 4 olika öar dar vi fick snorkla och kolla pa koraller och fiskar. Riktigt häftigt.
Men då man ligger och kollar neråt en hel dag tar ryggen stryk :( Har bränt mig där :(

Måste ta och snorkla fler gånger innan jag åker hem.

På onsdag eller torsdag åker jag upp till Koh Chang där jag kommer att vara några dagar innan jag åker till Bangkok för lite shopping innan jag åker hem.