hej då...

torsdag 13 oktober 2005 Málaga, Andalusien, Spanien

Hej, nu e det dax att säga hej då....

Klockan är 11 på kvällen, onsdagen den 12 oktober, Spaniens nationaldag, dagen innan Olles och min hemresa. Imorgon bitti sätter vi oss på planet för att åka ifrån Spanien, hem till Sverige. Vi har nu vistats i Spanien i ca 7 månader men hållit på med denna resa mer än 8 månader. Kan man sammanfatta en sån resa? Det är så mycket som har hänt och så mycket vi varit med om.

Jag kan ju uppdatera er om vad som hänt de senaste veckorna. Vi fick besök av Härdin, Olles kompis, det var verkligen ett lyft, det var så kul. Han och Olle var några dagar själva i Viñuela, sen kom de till mig i Granada, vi hitta på saker tillsammans samtidigt som jag gick min sista vecka i skolan. En kväll satt vi på en bar med utsikt över staden och Alhambra, plötsligt började fyrverkeri skjutning, varade länge, det var tydligen en av byarna som firade sitt skyddshelgon…Vi besökte också några teterier i de Arabiska kvarteren, där vi testade olika teer. En annan dag åkte vi till Almuñécar och badade i havet, härligt.
Till Härdin- Stort tack för att du kom och hälsade på, jätte kul! Hoppas du inte fick allt för mycket träningsverk i benen efter alla uppförsbackar vi tvingade dig att gå i…;)

Dagen efter Härdin åkt hem var det dags för nästa, då kom Olles föräldrar flygande till Spanien, sen besökte även dom oss i Granada och vi fick visa dom runt. Sen hjälpte dom oss med alla grejor vi samlat på oss. Idag har jag och Olle kämpat med att begränsa vikten av våran packning, inte helt lätt...

I måndags träffade jag och Olle ägarinnan av lägenheten och gjorde upp om det sista. Det hade vi varit lite nervösa för, men det gick hur bra som helst, hon sa att hon var nöjd med oss som hyresgäster, så det var ju bra. Nu är vi fria ifrån lägenheten vi just lyckats skaffa och lagt ned så mycket tid på att finna. Lite lustigt, men tror det blir bättre utan den…Men man kan ju se det som uppvärmning inför att vi nu ska hem och leta upp ännu en lägenhet för oss och barnet vi väntar…: )

Magen min växer och just nu trivs jag väldigt bra med livet som Gravid…:)

Jag undrar hur jag ska kunna tacka alla som hjälpt mig och oss att genomföra den här resan. Helt otroligt men vi har fått så mycket hjälp ifrån Olles föräldrar som så passande har ett sådant fint och mysigt ställe här i Spanien. Ett hus i en spansk liten by, det är speciellt… Och mycket hjälp har jag fått ifrån min kära far också, ibland kanske för mycket, men det kan vara svårt att veta vad lagom är särskilt när det gäller föräldrar…

Tror att både jag och Olle kommer resa till Spanien fler gånger i våra liv. Granada är en stad man gärna kommer tillbaka till, stämningen där kan verkligen vara speciell och stan har såå mycket. Och till Viñuela och Medelhavet återvänder man gärna…

Vi ses snart alla därhemma...
kram/ Sofia

ps.När vi kommer hem tänkte vi lägga upp lite mer foton...har varit tunt med det sista tiden...men vänta lite till så ska ni se...:) ds.