Resdag till Grisslehamn

torsdag 13 augusti 2020 Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi åkte iväg kring 13 när vi ätit lunch och packat. Jenny jobbade på förmiddagen, Per var ledig hela dagen. Vi kom på att några saker blev kvar hemma men inget som var livsviktigt.
Jenny körde hela vägen och vi kom fram till Grisslehamns camping och marina efter 2 timmar. Vi fick plats 53 som låg nästan precis vid vattnet. Platsen var grusad och inte så stor men vi fick plats och ställde oss lite snett.
Vi tog en promenad för att hitta ett mysigt fik, och behövde inte gå långt innan vi kom till kaffestugan. Lukas beställde bla en jättestor paj 🥧 Vi satt vid ett bord precis vid vattnet och inte så många andra gäster. När vi fikat klart gick vi förbi tennis- och padelbanorna där vi bokat tid för att spela padel imorgon. På väg tillbaka till campingen handlade vi lite på Ica. Kvällens middag bestod av fläskytterfilé och potatissallad som vi åt ute. Elin och Jenny cyklade sedan för att undersöka en hinderbana/utegym som Jenny läst om, och den hittades inte så långt bort. De cyklade hem och lockade med killarna och sedan testades banan.
Vi spelade kort och utforskade omgivningen innan vi gick och lade oss. Elin tog några varv runt campingen för att komma upp till dagens stegmål 🏃‍♀️