Resdag Kungshamn - Grebbestad

söndag 19 juli 2020 Grebbestad, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade ganska sent till ett regnigt väder. Vi packade ihop allla saker och gjorde oss redo för avfärd norrut mot Grebbestad och Sportshopen. Resan började på mindre vägar men vi valde sedan att köra på E6 istället för att slippa smala vägar där det är svårt att mötas. Vi stannade till på affären Happy Price för att inte komma för tidigt till ställplatsen vis sportshopen. När vi kom till vår plats grillade vi korv till lunch och gick sedan in i varuhuset. Det var stort och med massor av sportkläder sorterat efter varumärken. Vi shoppade en hel del och gick sedan tillbaka till husbilen ett tag. Vi tog sedan en till sväng inne i varuhuset då det var mycket lugnare. Vi tog ett avbrott då vi åt middag på affärens restaurang, vi blev överraskade över att maten presenterades trevligt 🍽 Toaletten inne på varuhuset var också lite annorlunda, se bild.
Vi gick tillbaka till husbilen i regnet och tillbringade stor del av kvällen med att hitta morgondagens mål.

Vi hade plats 324 (stor plats med gråvattentömning bakom ett plank) som kostade 250:- med el. Toaletter finns inne i varuhuset, vatten och gråvatten finns på ett ställe på ställplatsen/grusplanen.