Kungshamn dag 1

fredag 17 juli 2020 Kungshamn, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade och låg kvar ett tag i sängen innan det blev dags för frukost. Vädret var soligt men lite kyligt på morgonen. Barnen och Jenny tog en promenad/pokenad på området innan det var dags för dagens träning. Per hann sticka iväg på sin löprunda innan övriga kom tillbaka, det var ett spår på 5,6 km med bitvis mycket svår terräng (klippor och trappor) som krävde lugnt tempo. Jenny och Lukas tog lugn jogg fram till 3,3 km-slingan som de sprang i ganska högt tempo och sedan lugnt igen, totalt 6 km. Mycket fina spår, förutom den längre slingan som innehöll svårsprungna partiet, med utsikt över omgivningen. Jenny fortsatte sedan träningen med några övningar tillsammans med Elin som avslutade sin träning med fotbollsmatch.
Efter lunch cyklade vi till Smögen, en cykeltur som gick över en hög bro med häftig utsikt. Väl framme parkerade vi cyklarna och besökte en outlet-affär. Vi fortsatte mot smögen-bryggorna där det blev mer och mer folk. Vi letade efter en fik men fick gå ganska långt innan vi hittade ett där det inte var massor av folk. Restauranger, små affärer, massor av folk och båtar trängdes tillsammans på en liten yta vilket kändes tokigt under en pågående pandemi. På vägen tillbaka var det mindre folk vilket kändes skönt. Vi konstaterade att vi trivs bättre i Kungshamn där det är lite lugnare.
På vägen hem stannade Jenny och Elin på bron för att ta kort och hinna se ut över alla fina hus, klippor, båtar mm.
Vädret var skönt med en sol som värmde ganska mycket under eftermiddagen. Efter middagen så tog de vuxna en promenad runt campingen och barnen spelade fotboll. Vi hann också med en omgång klippgolf innan vi kröp ner i sängarna.