Ö 3 - inte mycket att göra, men fullt upp :)

söndag 19 januari 2020 Ko Kut District, Trat, Thailand

Hej därhemma!
Jag försöker skriva lite var dag, men e drygt på mobilen som sagt, så det blir inte dagbok nu. Vill dock förmedla vad vi gjort sen vi kom till Koh Kut i tisdags, för fem dagar sen. Känns som vi varit iväg en evighet (20 dagar) och vi har 9 kvar, alla 9 på samma ställe! Blir intressant att se om jag är lika tillfreds om några dagar ;)

Koh Kood är nämligen ön där det inte kör några songathews att hoppa på. Man kan hyra moppe, men om Koh Chang lutar och svänger så är det här gånger fem. Så vi kommer inte så långt. Men benen och armarna funkar! 💪

Så vi går eller paddlar kajak till stranden, går på utflykter. Hittat en skola med pratglada barn, ett härligt vattenfall att bada och hoppa i, utemassage, matställe med utsikt över strand och hav och träsk. Igår var vi på eldshow 🔥🔥🔥🔥som en dansk familj tipsade om. Wow!!!! Imponerande skickliga (och muskolösa 😎).

Måns har lagt lite sparpengar på en gigantisk späckhuggare..... Ser ut som den är ute och går med honom till och från stranden :D

Vårt boende är helt klart värt vartenda krona! Om legat på stranden så helt perfekt, men då troligen 1 000 kr dyrare. Vi betalar 700 THB (230 kr) för bunge och frukost! Å då är det frukt, Måns 2 vändstekta ägg och bacon, äggröra och bacon, valfritt antal rostade mackor (ljust, nybakat!)/crumpets, smör, sylt, kaffe, te!!!! Det finns kök att använda och gigantiskt trädäck mot träsket. Å oxå kajakerna 🛶 är där.

Thaipappa och dotter driver Cozy House och är otroligt tillmötesgående! Kan varmt rekommenderas! Tack till CykelSimon i Simrishamn för tipset!

Tyvärr får lyxiga resorts boka upp delar av stränderna till sina gäster. Jag har ännu inte kommit dithän att jag vill åka på semester till ett exotiskt land och då bo och äta som hemma. Tyvärr vinner ju pengarna och då Koh Kut verkar va en av få öar/kuster som beskrivs som "genuina Thailand" gör det ont att se att oxå här tar pool och bokade solsängar och hängmattor över....

Nu ska jag inte klaga! Vi njuter, ☀️🏖🍺🍉🍍⚽️☀️🏖🍺🍉🍍⚽️☀️🏖🍺🍉🍍⚽️

Som sagt så är vi mest och det är häftigt att se hur en dag går utan att mam gör. Jag läser engelsk bok och är glad att läsandet tagit fart. Älskat att läsa, men stress/trötthet har ofta gjort att det hamnat långt ner på priolustan. Min "stulna" bok på Koh Chang blev denna och sen kan jag byta här på Cozy. Bytarbokhyllor är så smart!!! Minns att jag hade 📚 i min butik LivsVärket i Simrishamn för tio år sen med.

idag regnade det, så vi har slappat sen sen frukost, men nu blir det nog att ta sig till beachen. Imorgon finns eldshow igen, vi ska boka DYK till mamma och bubbelkurs åt Måns till måndag. Jag ser såååå framenot att få komma ner till fiskarna igen! Cocktaildyk är ju de bästa och det är alltför länge sen jag dök. Måns är helt såld på att snorkla, så att han ska få instruktör och kunna "dyka" max 2 meter kommer bli en mäktig upplevelse för honom 💙🐙🦐🦀🐚🦑🦈🐠🐡🐟🐋🐬