Sista dagen till havs

lördag 28 september 2019 Victoria, British Columbia, Kanada

En gång var jag i Canada ingen gång  🇨🇦

I morse försov sej K o S 😂😴 Vi hade bestämt träff kl 9, och 9.00 knackade jag på deras dörr. Ut stack ett sömndrucket Stefanhuvud och undrade vad jag ville missinassen 😄
En kvart senare var vi iaf på väg till frukost och mina älskade hash browns.

Sedan vid lunchtid var det ”frågor och svar” i Teatern. 3 befäl satt på scenen och fick svara på frågor från gästerna. Gunnar är vansinnigt rolig alltså!! Lättsam. Många skratt och det är ju alltid kul 😄
Efter det fick vi gå med G ”bakom kulisserna”, dvs i utrymmena dit inga gäster får gå. Jätteintressant verkligen! 👌🏼
Kickans hosta och luftrör låter gräsliga och hon vek av rätt fort då det var för jobbigt för henne att traska med överallt.
Vet inte om jag sagt det, men det är inget litet fartyg vi är på 😉
Vi tittade på det mesta, till o med finkan 🔐 men det var tomt..
(Undrar om inte det kommer nanna en tjomme där inatt, jag. Hyyyfsat packad när han steg i land i Victoria haha)
Jag fick även se köket och där alla bakverk görs 😋😋😅

En bärs på det och sedan en liten tuppis.

Kl 17 var det konsert med ”Beatles” i Teatern. Det var urbra! 🎸

Sedan hem och duscha och packa. Väskorna ställs ut utanför hytten ikväll och inatt bärs dom iväg av personal och lastas på kärror så vi kan hämta dom i land i morgon i Seattle.
Obs, jag har tänkt till, jag har inte packat allt och gått och lagt mig i endast trosor...! DET skulle bli lätt pinsamt i morgon!! 😂🙈
Inte räcker badlakanen runt heller, så att svepa in sej i ett sådant och tassa ut funkar mao inte. (Som om ni normalviktiga skulle svepa er i en hand-handduk) 🤣😝

Vid ankomst till Victoria, BC, satt vi på bryggan och var med hela tiden tills vi var fastknutna.
Canadian Customs tar tid, så det tog gott och väl en timme till innan man kunde stiga iland. Vi hann käka innan.

När vi kom iland och jag kände mej lite överväldigad och till mej över att vara ”on canadian soil again” så insåg vi snabbt att nån taxi för att åka in till stan var uteslutet. Fullständigt alltså. Lyckades finna lite wi-fi på kajen och gå in på Forex för att kolla kursen. Omg!! Sämre än US💲 så det bidde inget av med det, inte!
Vi hade inte bokat någon ”utflykt” heller.
Ville gå en prommis in själv men K och S tyckte inte jag skulle gå i mörkret själv 👻
Lyckades få in ett inlägg på fb om att vi lever och har det gött iaf. Fick ta på roamingen på tfn 1 minut då wi-fi’t funkade för segt.
Tänkt att det kanske fanns nån liten själ där hemma som undrat hur man har det ❤️ (fb når ut till många)
Jahapp, vi gick ombord igen, vi.
K och S anser att dom varit i Canada nu, men jag håller inte med. Detta, för oss, som endast trampat runt på kajen, är jämförbart med ett flygplatsstopp anser jag 😜