Höstligt men sparsamt besök i Stockholm

fredag 27 september 2019 Solna, Stockholms län, Sverige

Hösten är på infart och det är aldrig fel att ta sig en sväng in till Mall of Scandinavia för att handla och eventuellt planera presenter för julen som kommer. Gallerian har nyligen bytt namn till Westfield Mall of Scandinavia efter ett ägarbyte, och det kommer hållas en större invigningskonsert snart med ett flertal gästande artister, bland annat popsångerskan Rita Ora. Under dagens runda fanns det många stopp. Mitt allra första blev på Le Creuset för att titta på köksprodukter, därefter gick jag in på Nespresso för att fylla på med gott kaffe. Jag är överlag väldigt dålig på att spara pengar och brukar spendera mer än vad jag räknad med. Idag har jag dock tänkt lite extra på mina utgifter och bestämt mig att bli medlem i Mall of Scandinavia. Fördelen är att man har gratis parkering när man parkerar, annars betalar man standardpris (vilket jag fått göra många gånger det senaste året). Sen har jag även skaffat ett kaffekort på Espresso House eftersom man får 10 % rabatt på kaffet om man är medlem i klubben. Jag var också inne en sväng i telefonbutikerna och vill så hemskt gärna köpa den nya iPhone 11, men kommer även här att ta en funderare innan jag gör köpet. När jag köpte iPhone X tog jag ett lån, vilket fortfarande följt med mig efter under de senaste två åren. Jag har läst en del om hur man samlar lån för men greppar inte riktigt tag om konceptet än. Jag får helt enkelt sätta mig in i det. Det blev också en felkörning när jag skulle till Mall of Scandinavia. Tyvärr följde jag inte skyltarna hela vägen och hamnade i stället i Kista. Visserligen kunde jag nöjt mig med gallerian i Kista, men det är inte riktigt samma sak som Mall of Scandinavia. Jag tycker att MOS har bättre utbud på butiker, restauranger och underhållning, vilket för mig är ett absolut måste. Alltså vilken lyxig galleria det är, älskar verkligen takhöjden och den vackra designen invändigt. Trevlig personal vid informationsdisken som hade superkoll på var butiken jag letade efter låg. Gillade även toaletterna väldigt mycket, de var fantastiska. Fräscha! Det doftade gott, var städat och det hördes vackra dova fågelkvitter ur högtalarna på toalettområdet. Gillade verkligen inredningen som var naturinspirerad. Jag åt en bit mat på Vapiano, pizza med mozzarella som är min favorit, den var supergod. Det finns många andra platser att äta på i gallerian för den som vill ha nått med än pizza och pasta. Att se till att äta bra är behövligt om man shoppar här länge, vilket det verkligen går att göra eftersom det finns hur många butiker som helst på det här stället. Något som är häftigt är att det i Mall of Scandinavia finns en biograf som har IMAX och här visas alltid de senaste filmerna på bio. Jag kan verkligen rekommendera att göra ett besök på Mall of Scandinavia om det så är för att shoppa, äta gott eller gå på bio. Här finns nått för alla helt enkelt. Jag är supernöjd med min shoppingdag i alla fall. Jag har handlat en hel del kläder och jag hittade även en stekpanna som jag letade efter på Le Creuset. Toppen toppen!