Champagne så har vi varit där

torsdag 5 september 2019 Épernay, Alsace-Champagne-Ardenne-Lorraine, Frankrike

Blev en resdag igår från Carnac till Epernay. Allt gick bra fantastiskt vägnät i Frankrike. Lite köer hade vi runt Paris men inte mycket. Vi kom fram vid 4 tiden till Epernay som vi trodde skulle vara en liten mysig fransk by men visade sig inte alls vara speciellt mysig. Blev en runda på stan middag och tidig kväll. Idag började vi med att köra till en liten by som hette Hautville för att gå en runda och handla lite champagne. Kallt och regnet hängde i luften så vi vände ganska snabbt tillbaks till Epernay. Vi gick Champagnegatan fram och tillbaks och tog därefter lite lunch. Efter lunch så gick vi till ett champagnehus och drack en champagneprovning vilket var jättetrevligt,blev ytterligare några flaskor inhandlade. Avslutade vår vistelse i Epernay på en restaurang med kortspel, champagne och middag. Imorgon blir det riktigt tidig start för resan imorgon är nästan 75 mil upp en bra bit i Tyskland.