Time to go home

onsdag 31 juli 2019 Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Nu ser vi slutet på denna fantastiska resa. Sitter på en balkong på ett hotell nära Cancuns flygplats. Det blir tidig uppstigning imorgon, vi bör vara på flygplatsen vid 5.
Sen vi checkade ut från hotellet i Puerto Morelos har vi åkt den korta biten till Cancun, checkat in på ännu ett jättefint (men billigt) hotell och sedan åkt en sväng i turistdelen av stan. Makalösa hotell, jättestora och flotta.
Träffade åter på killen från Argentina som alltså är på väg till Alaska. Ska bli kul att följa deras resa vidare!

Nu ska vi packa klart allt. Sen ta oss till ett stort köpcentrum och kolla runt lite samt äta en god middag. Här inte alls shoppat mycket denna resa. Mest småsaker till Theo, senast en beachvolleyboll.

Tack för att ni följt vår resa! Avslutar med en lista på det som på olika sätt stuckit ut under dessa veckor:

Skönast stämning; Havannas alla barer och restauranger med levande musik

Finaste taxiresan; med en Ford från 1929 till stranden i Trinidad

Bästa och mest informativa taxiresan; mellan Trinidad och Havanna med chaufför som på felfri engelska gav oss massor med intressant info om hur Kuba fungerar (och inte)

Bästa turistattraktionen: cenoterna!

Mest oväntade; jag på en häst

Våtast; hela familjen efter ridturen i Vinales

Sämsta vänsterhanden; Henriks, som hela tiden sabbade alla rekord vi försökte sätta med vår kära boll

Flest; de 237 leguanerna som Theo räknade till ibland Mayaruinerna i Tulum

Ogillades mest; de 5 kackerlackor som vi jagade ut från vårt i övrigt flotta boende i Akumal

Ogillades mest 2; allt sjögräs som flöt iland och luktade illa vid stränderna i Mexiko

Mest oväntade förvärvade kompetensen; Theo som (tyvärr) lärde sig att dricka kolsyrad dricka

Bästa drinken; Strawberry Dacquirin på Hemingways stamställe Floridita i Havanna

Godaste maten; äter vi förhoppningsvis ikväll!