På språng i Pune

lördag 8 juni 2019 Pune, Maharashtra, Indien

Morgonen började vi med frukost på hotellet sen åkte vi och köpte en saree med tillbehör för att de är ett vanligt klädesplagg i Indien så jag ville ha det och sen hämta skräddarsydda klänningar med tillhörande byxor till Hedvig och en kameez med tillhörande salwar till mig. Sen återvände vi till hotellet för att svalka av oss en stund. Vi bestämde oss för att äta på ett speciellt ställe på eftermiddagen men eftersom de lagt ner hamna vi på ett helt annat ställe där egentligen bara områdets gäster/medlemmar fick vistas. Så lite vilse i Pune kan man väl säga att vi varit. På kvällen tog vi oss vidare till Pavarati hill 640m ovanför vattenytan. Man tänker att 72 trappsteg inte ska vara allt för jobbigt men när de är 5 steg per trappsteg och över 30⁰ varmt så blir det jobbigt. De var kul att få se men även lite av en besvikelse då jag hade hoppats att naturen runt i kring skulle varit lite grönare. Man tänker sig ju att en så helig plats borde vara "snyggare" men de har väl återigen med standard att göra. Resten av kvällen blir bara lugnt, kanske sova tidigt, mest troligt sova tidigt.