Dag 9 Rundtur LA, Santa Monica, Beverly Hills m.m.

lördag 25 maj 2019 West Hollywood, Kalifornien, USA

Hej!
Det är lite svårt att hinna med att skriva nåt för varje dag, men ska skriva lite om vår bussrundtur i LA innan jag lägger mig för natten! Bussen guidade oss genom Hollywood och ut till Santa Monica, tillbaka igen i två olika turer kan man säga. Guiden berättade om ställen vi åkte förbi, t ex den High School som filmen Grease spelades in på! Vi hoppade av på ett par ställen, stannade ett tag och gick sedan på nästa buss som kom. Vi tog en fika på ett ställe där vi slog oss ner bredvid en äldre herre, engelsman, som pratade och var väldigt trevlig!😊 Alla man pratar med här är faktiskt väldigt trevliga och hjälpsamma. Santa Monicas strand var ju enormt stor, som allt annat också för den delen.
Vi fick lite ont om tid på tillbakavägen för vi skulle hämta vår tvätt innan dom stängde, så vi fick hoppa av bussen och beställa taxi via Uber, ett fantastiskt system. Killen som hämtade oss kom på  1 minut efter vi bokat på nätet samtidigt som vi såg hur han körde på vägkartan och till slut stannade framför oss. Så smidigt👌
Avslutade sen kvällen med lite Happy Hour på Jamesons!
Gonatt! /Nina

Christina Andreasson
Senast aktiv - från London-Heathrow flygplats, Longford, England, Storbritannien