Dag 5 Monterey, Carmel, forts söderut!

tisdag 21 maj 2019 Cayucos, Kalifornien, USA

I förmiddags när vi åkte från Santa Cruz var regnet över oss igen☔! Det varierar i alla fall, rätt var det är så är solen framme igen. Styrde kosan mot Monterey, där det blev lunch på Taco Bell. Sen tog vi kustvägen runt Monterey, otroliga villor som ligger där, inga Svenssons direkt! Och fantastiskt stora och ovanliga träd växte där, in emellan golfbanorna.
Efter det kom vi in på en marin nationalpark, Pebble Beach, som verkligen var värt inträdet, vilken natur och vågorna som slog mot vackra klippformationer!😊 Sälarnas berg och fåglarnas fanns. The lone Cypress ensam på en klippa.
Nästa stopp, Carmel, med söta små sagohus i olika färger. Godisaffären, Cottage of Sweets, värt besöket!
Färden gick vidare söderut via Big Sur och över Bixby Bridge, också fantastisk vy! Bitvis var vägen mycket slingrig, gällde att hålla tungan rätt i mun. Stannade till vid några fina utsiktsplatser längs HW1.
Nästa övernattning var vid Cayucos Beach, checkade in och gick och tog en Fish`n Chips och ett glas efterlängtad champagne/Sierra Nevada. Gissa vem som drack vad!😉
Sen stupade vi i säng, trötta efter den långa bilfärden.
😴 Nina

​​​​​

Christina Andreasson
Senast aktiv - från London-Heathrow flygplats, Longford, England, Storbritannien