Äntligen hemma

söndag 5 maj 2019 Ingarö, Stockholms län, Sverige

Vi har nu hämtat oss ett par dar efter en mödosam hemresa. Här kommer en slutkläm.
Vi hade förväntat oss en jobbig hemresa från Tokyo, med tidsomställning och lång restid.
Så blev det - med råge.
Vi startade på kvällen från Tokyo en 12 timmar lång flygning till Istanbul.
Den blev minnesvärd, men inte i positiv bemärkelse. Planet var modernt och fint och servicen utmärkt. Utrymmet ombord i Turkish Airlines Boeing 777:s ekonomiklass var dock undermåligt. Till och med Bittan slog i knäna i sätet framför så det fanns ingen möjlighet att fälla ryggstöden.
Det blev en lång natt i upprätt ställning utan nämnvärd sömn.
Trötta landade vi i Istanbul vid 3-tiden på morgonen lokal tid. En flygterminal med överdrivet stora ytor som var tämligen öde i ankomsthallen mötte oss. I avgångshallen var det, som tur var, full aktivitet på de stora ytorna. Öppna butiker och serveringar mötte oss, positivt.
Efter ca 4 timmars uppehåll flög vi till Arlande på ca 3,5 timmar. Kändes kort och var bekvämare med mer plats i Airbus 330 från samma flygbolag.
På Arlanda mötte Tommy, men till vår förvåning även Owe. Han var dock där för att hämta sin svärdotter.
Tack Tommy, för att du mötte oss så vi kunde komma hem välbehållna!