Simon vid svala poolen

Långfredag 19/4 sista heldagen i Benalmádena

fredag 19 april 2019 Benalmádena, Andalusien, Spanien

Långfredag 19 april, sista hela dagen här.

Idag har det minsann varit soligare hemmavid än här. Det var högst 19 på eftermiddagen och mer molnigt än soligt, men lite poolhäng blev det och även en stund på stranden. Favorit i repris alltså.
Ikväll äter vi i lägenheten men imorgon blir det bufféfrukost och sedan mera bad och förhoppningsvis lite sol. Vi behöver inte checka ut förrän tolv och vi lämnar hotellet runt två, så vi har en hel del badtid.

Vid femtiden går vårt plan från Malaga, och hem till Sverige kommer vi cirka kvart i elva på kvällen.

Resan har varit lyckad, speciellt för pojkarna tror jag. Nu har de fått uppleva lite utland med annorlunda växtlighet, andra fåglar, poolbad och strand med vågor som inte brukar finnas på våra andra badställen i Sverige. Sådana saker brukar deras kompisar berätta om, så det kan nog vara kul för dem att kunna göra också.

Vi vuxna är också nöjda. Lasse och jag har kunnat avlasta Agnes en del vardagssysslor, så att hon kunnat ha litet egentid vid poolen ibland. Samtidigt har vi haft nöjet att umgås med Simon och Viktor på många olika sätt under en hel vecka. Sist men inte minst, så har vi ju alla fem gjort många roliga saker tillsammans.