Om vi lutar oss ut lite, ser vi stranden

Tisdag, dag 2

tisdag 16 april 2019 Benalmádena, Andalusien, Spanien

Benalmadena 16 april

Idag åt vi frukost på rummet, baguetter med lite smått o gott, stekt ägg och olika drycker. Efter morgonrutiner med inhalation blev det poolsim som gympa, men också som attraktiv punkt på dagordningen. En av de tre poolerna är lite extra varm (24 grader kanske) , och där var det mycket liv och rörelse. Många barn i skolåldern av olika nationaliteter. En gång när en vänlig grabb räckte Viktor en tappad boll, sa Viktor ”tack” och blev ganska snopen när svaret blev ” var så god”.

Ja det blev mycket bad idag, soligt och skönt som det var. Själv simmade jag i den något svalare poolen, där det också var betydligt lugnare. Vi var också vid havsstranden någon timme och badade i det salta, betydligt kyligare vattnet. Öland en normal sommardag, får man tänka. På stranden byggde grabbarna ett litet slott av sand och större snäckbitar. Det blev riktigt vackert.

På kvällen gick vi iväg en bit längs strandpromenaden och åt diverse på en restaurang där. Det var trevligt och gott.

Sedan får vi se vad morgondagen har att bjuda på.