Avkoppling

tisdag 26 februari 2019 Orlando, Florida, USA

Idag har det varit en riktigt avkopplande dag. Jag vaknade före 07 imorse, efter ca 8 timmars god nattsömn i egen säng, av röster i huset. När jag kom upp och hade klätt mig stod Lotta redan och stekte bacon och frukostbordet var dukat.

En gemensam frukost följdes av en tripp till Wallmart för inhandling av förnödenheter inför veckan. Wallmart kändes typiskt amerikanskt, och jag har insett att i USA är ALLT stort. Bilarna är antingen enorma eller skitdyra (oftast både och), motorvägarna är 10-filiga, och snackspåsarna räcker till ett helt reglemente. Vi köpte käk, dagligvaror, snacks och vin, groggvirke & ännu mera öl, och brände sedan snabbt hem för att inviga poolen. Gudomligt! Det enda som var bättre än att simma i den privata uppvärmda poolen var att avnjuta kalla öl i utomhusjacuzzin med Thåström på stereon. SEMESTERFEELING delux. ❤

Lunchen blev grilled cheese sandwich med grönsaker och dipp, och eftermiddagen fortsatte i lugn takt. Någon låg i soffan, någon la sig en stund på sin säng, någon låg kvar i jacuzzin. Alla tog sig sin egen tid att ladda batterierna. Själv, men inte ensam. Jag tog en kort promenad i radhusområdet vi bor i, men insåg att jag fortfarande inte har krafter att gå för långt. Det blir till att fortsätta vila under kvällen, för att orka med morgondagens äventyr.

Till middag briljerade Lotta vid gasolgrillen ute vid poolen. Alla blev så mätta och trötta att vi varken orkade efterrätt, kvällsdopp eller biljard/pingis. Sedan följde en lugn kväll med planerande inför veckan, och när grabbarna vek sig för natten satt vi tjejer kvar och snackade jobb en stund.