Vi säger adjö till husbilen och Nya Zealand

söndag 30 december 2018 Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Framme i Christchurch så checkar vi in på campingen där vi ska sova vår sista natt i Nya Zeeland. Vi unnar oss att äta middag ute på en lokal pub där vi båda beställer fisk, men får något som vi inte riktigt vet vad det är. Lagom till vi ätit upp, så dra ett lokalt band igång och spelar covers. Vi stannar en stund, men går sedan hem för en sista natten i vår Campervan.

På morgonen checkar vi ut och åker in till centrala Christchurch. Staden har inte hämtat sig från jordbävningarna under 2010-2011 och det är lite spöklikt i vissa delar av staden. Vi besöker ett museum som berättar om jordbävningarna. På en parkering packar vi våra väskor och städar ur vår Campervan. Vi tar oss till uthyrningsfirman och där tar vår resa tillsammans slut. Den har varit vårt hem i 30 dagar och tagit oss från Auckland på Nordön till Christchurch på Sydön. Vi har tillsammans färdats nästan 454 mil och vår Campervan hade bara gått knappt 2 mil när vi fick henne. Vi har upplevt massor av saker tillsammans (blod, svett och tårar)  och sett fantastiska landskap och vyer, så det är med visst vemod vi säger farväl. En shuttle bus kör oss till flygplatsen, vi checkar in och sätter oss på en flygplan tillbaka mot Australien igen!