Julhelg med många aktiviteter.

onsdag 26 december 2018 Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Den camping vi kommer till är stor och opersonlig, men en natt bör vi klara av att bo här. Vi tar en sväng på stan och bokar Jetboat till morgondagen.

Vi chekar ut och åker 800 meter till den camping som varit bokad sen länge och där vi ska bo i tre nätter. En fantastisk camping som känns riktigt familjär. Efter lunch är det dags för Jetboat och vi tar på oss regnjackor och flytvästar och kastar loss. Under båtturen får vi uppleva flera 360:s (båten snurrar runt 360 grader), åkå fort, åka nära broar och strandkanter. Vi är båda supernöjda och när vi kommer till campingen bokar Rickard en julklapp åt sig själv. Vi kastar i oss lunch och ger oss iväg på nästa aktivitet. Tar Gondolen upp för berget och sedan åker vi 5 härlig åk nedför med varsin luge (släde), precis som vi gjorde i Rotorou på Nordön!

Vi vaknar upp på julaftons morgon och inser att vi glömt att meddela tomten var vi är för det finns inga julklappar i eller under vår Campervan!!! Vi äter pannkakor till frukost och handlar småplock till jullunch, men innan vi äter jullunchen så ska Rickard uppleva sin julklapp. Vi åker till Shotover Canyon där Marie är med som åskådare. Där åker jag först The Fox och därefter The Swing över ravinen. Sjukt häftiga upplevelser. Väl hemma i Queenstown äter vi vår jullunch och därefter går vi ner på stranden och njuter av en härlig eftermiddag vid stranden.

På juldagen firar Australiensarna jul, så vi gör en härlig vandring upp på Queenstown Hill Summit där vi äter vår matsäck. Även denna eftermiddag är vi på stranden och det är världens drag bland ungdomarna.

Vi checkar ut från vår camping och för tredje gången är vi inne med vår Campervan pga batteriet. Man hittar en lös kabel och vi hoppas att det ska fungera nu! Vi reser norr ut och bestämmer var vi stannar för natten senare.