En natt över...

lördag 22 december 2018 Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Milford sounds avklarat men lite för tidigt att åka till Queenstown nu när vi hoppas att vår husbil är fixad. Vi tittade runt lite på vår vägkarta och såg att det inte var så långt till södra udden på Nya Zeeland. Vi bestämde oss för en tur till Intercargill en stad längst ner på ön.

Vi åkte ca två timmar och"landade" tidigt på campingen i stan.  Vi duschade och tog en kväll på stan med en tapasrestaurang och en trevlig pub med levande musik.

Morgonen därpå åkte vi till Bluff en stad utanför som var utmärkt att vara öns sydligaste udde.Där tog vi vår sedvanliga promenad uppför stadens berg där vi fick en fantastisk utsikt.

Efter promenaden åkte vi vidare mot en gratis camping vi sett ut några mil utanför Queenstown.  Där skulle vi stanna en natt utan el. Men vår husbil ville annorlunda batteriet slutade att fungera igen och vi hade inga lampor eller värme igen så vi fick bege oss till Queenstown och bo på en camping med el istället. Der mest typiska med det var att vi hade  en fantastisk plats ca 6 meter från stranden vid en sjö allt var för bra tror vi ;)