Kustvandring och ölprovning!

lördag 15 december 2018 Anakiwa, Nya Zeeland

Efter vinprovningen drog vi vidare mot Picton där vi bokade båttaxi inför morgondagens vandring. En extremt kurvig och vacker väg tog oss mot kvällens boende. Vi hade siktet på två små gratis campingar (6 och 4 platser), men dessa var redan var fullsatta! Därför fick vi åka tillbaka någon mil och tvingades bo på en betal camping med fantastisk utsikt över havet.

Uppe med tuppen för att äta frukost och lämnar campingen för att ta oss till Anakiwa där båttaxin ska ta oss vidare till dagens vandring. Efter en halvtimme i båten kliver vi av och får lite tips av kaptenen på en utsiktspunkt vi kan gå till innan vi börjar vår vandring. För att nå utsiktsplats går vi i stort sett uppåt i en timme och får en fantastisk vy över Marlborugh Sound innan vi vänder nedåt mot kustleden och följer Queen Charlotte Track tillbaka. Tre timmar efter vi klev av taxibåten så vi åter tillbaka i Anakiwa.

Vi sätter oss i vår Campervan och rullar iväg mot ett nytt mål som är oklart för tillfället. Efter ett tag bestämmer vi oss för att stanna i Nelson där vi checkar in på en camping, grillar BBQ och går och provar öl på två olika ställen. På Sprig & Fern provar vi varsin planka med 6 olika öl och är ganska överens om vilka öl som vi tycker är bäst om.