Nattvy i Sevilla

Kultur vs shopping..

fredag 5 oktober 2018 Sevilla, Andalusien, Spanien

Efter en god natts sömn - även här som prinsessorna på ärten, startar vi med en stabil frukost i lägenheten.

Går via kanalen till Plaza de Espana som en var en fin plats med en trädgård i storlek Botaniska x 10.. Många vackra detaljer och kakelbilder på byggnaden och mycket skön skugga i trädgården..

Gårdagens tortilla blev vad man kan se på bilden, typ potatispaj och skinkomelett så idag satsade vi på en säker caesarsallad - som var med panerad och friterad kyckling 😂 Annorlunda men gott!

En eftermiddag med lite mera shopping - är snart klara, tror vi 😁 Hem och fixa mat för att snabbt komma iväg och hyra cyklar för en tur längs kanalen.. MEN, snåltarmen slog till - 120 kronor styck - vi hade kunna få låna dom en hel vecka då.... Besvikelse som vi kompenserade med en kanna Sangria som också blev en besvikelse - ville ha vitt vin och fick rött!! Men, det slank ner ändå😜

Väl hemma blev det ett gott glas pepsi Max med egenplockad lime medan vi skriver detta.. Ska sedan packa för nya äventyr i morgon.....