BUDVA till SVETI STEFAN

söndag 26 augusti 2018 Budva, Budva Municipality, Montenegro

Gick upp kl. 06:00 i morse. Frukost serverades vid 07-tiden. Ingen go frukost men fick tvinga mig i lite kalorier innan resan till Budva. Inga bussar som gick, inte heller tåg från denna by.
Jag blev tvungen att ta en taxi till Budvar och det blev ca 3.5 mil med bil och taxichauffören var riktigt trevlig. Han stannade på högsta utsiktspunken på toppen av berget och det var en fantastisk utsikt. Jag kom fram vid 8:30-tiden tack var att chauffören körde fortare än Ari Vatanen . Väl i Budva så tog jag mig till hotellet. Ingen check-In på flera timmar, så jag tog och började min vandring. Tanken var att gå 7.4 km, men leden var för lätt att gå så jag vandrade 16 km istället. Första 3 km spöregnade det, så jag fick stanna vid en bar och vila lite med en cola i näven. Himlen sprack upp så småningom så jag fortsatte att vandra mot Sveti Stefan längst kusten. Underbar utsikt med mycket god mat. Det tog mig ca 3-4 timmar att vandra. Efter att jag kom tillbaka till Budva blev det strand och bad. Sedan intogs det middag. Jag avslutade med poolhäng på hotellet och njöt av en underbar utsikt över Budva.
Imorgon blir det förhoppningsvis en tuffare led bland berg och terräng.