Hemresedag

fredag 20 april 2018 Addis Abeba, Etiopien

Fredag 20 april.

Så varmt det har varit på rummet! Man har inte känt av någon av fläktarna. Jag tror knappt jag sovit mycket. Låg vaken länge det sista o till slut gick jag upp o duschade o då var klickan inte ens 4. Sitter nu här nere i baren/receptionen o laddar telefonen. Ligger utomhus med tak över vissa delar så här fläktar det o är svalare. Nu ska det bara ljusna o så väntar jag på frukost.

Folk droppade in så småningom o efter 7.15 kunde man beställa ngt o äta. Blev äggfralla typ. Sen byta om o klämma in sig i stödstrumpbyxorna o packa det sista. När kl var ca 10.20 åkte vi mot flygplatsen.
Fick sightseeing i Maputo för vi missade ngn svfart men till slut var vi framme. Blev kram o hfj då till Thomas o Anneli, de ska nu ta bussen ner till Paarl i SA på 2 dagar o sen åka hem.

In på terminalen o checka in o det gick smidigt. Liten flygplats o inte så mkt att göra där inne. Blev en toast o kaffe samt ett tygköp. Måste ju handla upp alla lokala pengarna, kan inte växla tillbaka dem hemma.

Flyget gick i tid o vi fick mat o dryck. En hel del turbulens men vi landade i Addis utan problem.
Har nu tråcklat oss igenom en säkerhetskontroll o ska snart boarda tror jag. Fullt med folk överallt. Ska landa i Stockholm i morgon bitti.