Pinkfest

tisdag 17 april 2018 Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Tisdag 17 april.

Gud vad jag har kliat på mina myggbett runt anklar o underben i natt! Man vet att man inte ska klia samtidigt som det känns så skönt o riva.

Lite molnigt på fm o det kom enstaka regnstänk idag med. Åt frukost där vi bor o tog det lugnt. Större delen av gänget skulle ut o försöka se valhaj. Vi var 6 st kvar. De åkte ca 10 o var ute nästan 4 tim o letade, inte så hemskt långt från land men på djupt vatten. De kom tillbaka o hade faktiskt till slut sett 2 valhajar! Var i o snorklade runt desssa stora djur o tyckte naturligtvis att det var häftigt. De hade också delfiner runt båten o simmade med dem.

Själv var jag i o badade o gick längs dtranden. Blir så trött bara på alla försäljare som ska fram o pracka på en saker. De ska visa o tjata fast man säger nej.

Kl 15 samlades vi vid busden för pinkfest. Uppklädda i rosa o så skulle vi ha med badkläder, mugg o penna. Blev bjudna på vitt vin o sen kom vår skjuts som tog gruppfoto framför bussen. Blev körda till ett ställe en liten bit bort o där började en tipdpromenad. 10 frågor o utslagsfråga framme vid vårt mål - Mozambeat motell - där vi skulle äta, dricka i partaja. Pool med bar o sen 3-rätters, jättegott. Maten var vår avslutningsmiddag o drickan betalade vi själva. Musik o dans. Riktigt trevlig avslutningsfest.

Jag, Malin, Benny, Monica o Göran åkte hem ca 00. Några hade åkt tidigare o resten kommer väl så småningom. Ägarna till stället körde oss båda vägarna.