Contry är stadens puls.

onsdag 18 oktober 2017 Nashville, Tennessee, USA

Vi lämna Dickson och gav oss iväg mot countryns hemstad Nashville. På vägen så såg vi att trafiken i motsatta filerna hade många km stillastående trafik. Troligt bärga de den brända lastbilen. Km efter km var vägen full av lastbilar. Blir ironiskt när vi ska vara bäst i världen så åker man och ser hur lastbilar fyller vägarna. Och vi straffbeskattas i överdrift. Inte gör lilla sveriges skatt på befolkningen skillnad för det globala problemet. Vi är nu i ett land som är eoner ifrån sverige i sophantering. Exremt lite sopsortering finns och här lägger man hushållssopor på marken o gräver ner på vissa håll. Vi ser engångs plast i massor. Men som sagt de är vi ska straffbeskattas.
vi hade kort körning och va framme vid lunch. I dag boka vi ett dyrare men väldigt centralt motell. Så vi kan promenera runt och även ta öl.
vi har haft stålande sol och shorts väder. Vi besökte contry music hall of fame. Ett par timmar i contryanda. Musik, instrument, bilar och kläder. Och givetvis så har vi även i dag haft ep anfall. Vi har tyvärr fått fler korta anfall under hela dan som gjort Niklas vinglig och syn påverkad. Detta har vi inte haft tidigare. Så vi checkar av anfall på Music hall of fame! Dock har humöret varit på topp som tur är i eländet. Vi har på olika vis träffat olika personer inom blåljus arbeten och i dag så toppa vi det med 17 000 brandmän, det var fire fighter konvetion här i Nashville. Brandbilar och poliser. Man kan bara inte gilla amerikanska brandbilar. Ja det blev så klart massor av contry musik. Och vi ramla in på hard rock cafe när vi leta tur guide bussen. Vi hitta aldrig busshållplatsen vi fortsatte gå. Banden spela på barerna i skyltfönstren ofta va det öppna så det va musik vart man än gick. Och så klart måste man gå in i cowboy boots affär.. men det är inte förenligt med reskassan att köpa stövlar för 399dollar. Så prova och gick nöjd vidare. Vi gick till bridgestone arena där det var fest i parken. Tyvärr så spela Kate Perry på arenan där och det skulle man ju sett. Men vi fick i stället träffa the bruerman på Jack Daniels. Vi fick lucky seven och han krama om oss o sa fick möjlighet skulle vi se bryggeriet. Magnus glasögon gick i marken vid kramen så de gick sönder. Men snabbt tog bruerman sina och gav magnus med ett sorry. Och lite roligt är det ju, står ju Jack Daniels på dom 😃. Vi börja ta oss hem till motellet. Och här i Nashville har de golfbilar som kör i centrum för priset av driks. Så vi tog en runda runt down town i golfbil. Vi har även i dag sett mycket och mött många människor. Levalivetsresa helt klart.