Fantastiska påsk!

tisdag 18 april 2017 Skurup, Skåne län, Sverige

Riga är en riktigt fin stad!
Vi bodde på PK Hotel RIga, som ligger ca 10 min från centrum. Promenerade genom stadsparken för att komma in till Gamla Stan. Riktigt mysig park. Vädret var fint under helgen, men såå kallt - så vi fick aldrig haft pick-nick i parken. Under sommartid är detta antagligen helt magiskt!

På fredagen började vi med att åka på en hop-on-hop-off-buss runt staden. Härligt att få åka runt och kolla läget, utan att få skoskav liksom :)
Vi gick aldrig av någonstans, för vi orkade inte haha! TIllbaka i stan så gick vi och åt lunch på Queens. Typisk pub med pubmat. Aldrig fel med öl heller ju!
Strosade runt i staden och bara njöt - sedan begav vi oss tillbaka till hotellet för att duscha, göra oss kvällsfina och så.
TIllbaka i stan åt vi middag på Peters Brewhouse. Lite tyskinspirerad restaurang - god korv och MUMSIG öl! Körde lite ölprovning, som slutade i att vi blev sugna på mer öl..... gick till en bar som heter Moonshine...... haha..... blev sent.... :) En riktigt lyckad långfredag! :)

Sov länge på lördagen. Och så var vi chill hela dagen. Stoffe hade hittat en Medeltida restaurang på nätet, som vi åt lunch på. Såååå mycket mat!!! Och gott så in i bomben.

Men trots all god mat som vi åt; var ändå hotellets restaurang BÄST. Kukbuk heter den dessutom. Haha... så jäkla kul. Någon av det bästa maten jag någonsin ätit faktiskt! Vi åt där både torsdagen och lördagen... haha. DÅ älskar man det :)

Inte nog med att det är en billig destination, mat och dryck lika så. Shoppingen vet jag inte mycket om, då jag lovade Stoffe att inte shoppa något :)
Men snacka om värt vartenda billigt öre! Hit vill jag igen! Utan tvekan. Förhoppningsvis kan man slänga in en weekend på sommaren; för Då rekommenderar jag er att åka hit. En maj/juni-helg! Glöm inte promenadskorna, för de kommer gå varma :)