Piña Colada!

Piña Colada...

torsdag 5 mars 2015 Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Idag har vi haft 31 grader och sol, vi är väldigt nöjda med vädert!

Igår va vi på en kort upptäcksfärd i Goas huvudstad Panjim, besökte en katedral byggd 1517 och två hinduiska tempel. Fick se lite mer av Indien, lite ko-blockerade vägar.
Då trafiken är långsam med en medelhastighet på 50km/h hinner man inte med så mycket på en dag trots att de bara är ca 4 mil till Panjim.

Igår upptäckte vi det fantastiska med piña colada! Vår nya favorit i baren!

Anders och jag tog morgon- och kvällspromenad idag och båda va med på vattengympan.

Ikväll gick vi en på andra hållet ut från hotellet, tills vi kom till en sandplan där ca 50 indier spelade fotboll, tio meter efter den vände vi då vi kände oss otrygga. Kändes väldigt mycket som slumområde. Tog strandhållet hem, på hemmastranden försökte jag meditera lite vilket var väldigt lätt och verkligen rogivande till havets brus. Det flockades dock hundar runt mig och Anders tröttnade på att alla som gick förbi stirrade...

Imorgon blir det poolhäng igen, vi njuter till fullo!