Tennis nostalgi del 2

söndag 1 februari 2015 Melbourne, Victoria, Australien

Fantastiskt! Lyckade överleva bilkörningen denna gången också. och utan missöden eller konstiga historier som kan vara förknippade med mina hyrbilar... Det enda strulet var en gammal, ej uppdaterad version av karta i gpsen som visade att jag körde ute på åkrarna emellanåt även om det helt klart var ny fin asfalt under däcken och ganska nybyggd motorväg runt resterande delar av bilen ;))

I fredags gjorde jag ytterligare ett besök på tennisarenan, dom hade ju lyckats fixa ihop den ultimata svensk-matchen (iallafall med det material som var på plats...) så jag fick se Björkman/Enqvist slå Wilander/Johansson i en ganska underhållande match. Jag har alltid sett Björkman som lite av en pajas, och han gjorde sin berömda Becker-imitation förstås, men det var Wilander som bjöd mest på sej skälv och nickade bollar, snackade med publiken, servade bakofram mm. Som sagt underhållande :))
I övrigt är det ganska lugnt här, har druckit några flaskor vin och en och annan öl men inga större utsvävningar. Mycket mat har det blivit, det är helt otroligt hur många restauranger dom har lyckats trycka in i denna stan... dom ligger verkligen vägg i vägg på många gator här och om in te så är det inte många minuters gångväg mellan dom.
Har tyvärr inte hittat något riktigt höjdarställe men det finns ju lite att välja på, som sagt.
Bästa maten hittils har varit en Balkan-tallrik med kilo-vis av kött och lite grönt på (saknade dom vegetariska cevap... ) och den indiska restaurangen jag åt på igår.
Det mest australiensiska har väl varit en känguruburgare med rödbetor... helt ok men rödbetan gjorde rätten lite för söt för mina smaklökar. Har undvikit asiatisk mat (vilket det finns väldigt gott om) eftersom jag vet vad som väntar snart nog ändå...

Lämnar Melbourne imorgon och åker tillbaka till Kota Kinabalu där jag kommer stanna över natten, sen fortsätter färden via Kuala Lumpur till Phnom Penh, Kambodja, där jag kommer att stanna två nätter innan jag gör en attack mot Siem Reap och tempelområdena där. Rapport om detta kommer senare...
Tommy har lämnat många bra tips och idéer på var jag ska bo och annat, fick klart med e-visat idag förresten, tyvärr var det mesta fullbokat så jag för testa mina egna ställen att bo på men det kommer nog bli kanoners!!

Bilder kommer förhoppningsvis någon dag snart...