Staden för njutning.

söndag 27 juli 2014 Skurup, Skåne län, Sverige

Då var man hemma igen. Full rulle hela denna semester. Vi kom hem smidigt som tusan från Prag. Taxin kom till hotellet som bestämt, flyget lyfte som planerat, väskorna var lite sena (men då tog vi oss vars två röda pölser - muuuuums). Kom precis på tåget till Malmö..... och så kom vår skjuts i form av min bror och hämtade oss i Hyllie... och så vips var vi hemma igen.

Vår resa till Prag var fantastisk. Önskar dock att vi hade åkt kanske i maj eller september...... juli var VARMT.. och inte minst KVAVT. Älskar man att gå runt och svettas 24/7 så är det att rekommendera att åka dit då :P Men klart är vi ändå mycket nöjda - blev att vi njöt mer av god mat och dryck istället!! Och såklart varandras sällskap!

Vi hade hört hur billigt det var i Prag. Men det jag blev mest förvånad över var hur mycket man fick för pengarna. Vi åt och drack kring turiststråken i stort sett hela tiden, vilket också resulterade i att det blev dyrare för oss. De vet hur de ska ta överpris där. Det ska ändå poängteras att det är mycket billigare än hemma trots detta. Men att de tar 99 Koruna för en öl i Gamla Stan, samma som de tar 25 Koruna för utanför Gamla stan, är rena rånet. En vatten betalade vi även den 99 Koruna för, på en restaurang. Och det är MYCKET dyrare än till och med hemma.
Så ja, jag vill nog följa det rådet som jag fick över internet innan vi åkte dit: Kör Koruna som Krona. Man skulle aldrig betala 99 kr för varken en öl eller vatten hemma i Sverige, då ska man inte heller göra det i Prag i Koruna. Dumt av oss, men Gamla stan i Prag är ju bara såååååå mysig! Och vi blev ju inte direkt fattiga på kuppen.
Mat åt vi i stora lass. Christopher åt korv 5 gånger en dag. Haha(!!!!).... ja, är det gott så är det :-) Anka beställde vi en dag. Det stod 1/2 Roasted Duck.. och alltså det var verkligen en HALV ANKA. Sjukt mycket mat - och sjukt gott! Prag, det var inte sista gången vi sågs. På återseende :-)

Just det, [b]ytterligare ett tips[/b]: Gåskorna PÅ! Alltid! För Prag ska ses till fots, oavsett hur bra lokaltrafiken där är. Runt varje hörna väntar ett ny sevärdhet.