6-8 september

söndag 9 september 2012 Örkelljunga, Skåne län, Sverige

HÖSTRESA 2012
6-8 SEPTEMBER
Efter att ha lämnat Tyson på katthemmet i Hög, så kom vi iväg från Forsa strax före 9 på torsdagen 6/9. Vi körde hela vägen till Jönköping, drygt 60 mil och var framme vid Elmia utställningen ca. 18.
Där mötte Ulf Abrahamsson oss och ordnade en uppställning alldeles intill hall A.
Bengt i Örkelljunga hade ordnat 21 platser, med el, för medlemmar i Carthago Club Sweden. Där stod vi på första parkett och såg husbilar och husvagnar strömma in till andra uppställningsplatser.
Tillsammans med kända och okända medlemmar i Carthago klubben så hade vi trevligt med drink före, var och en ordnade sin mat för kvällen.

Följande dag gick åt att gå på mässan och där vi träffade andra husbilsbekanta samt tittade på lite nyheter som fanns överallt. Vi köpte en extra toatank som kan vara bra när man inte har möjlighet att tömma. Dessutom ett antal LED-lampor, så att elförbrukningen minimeras när vi står utan ström.
Till eftermiddagskaffet köpte B-M munkar så vi bjöd på kaffe +munk till de som var tillgängliga.
På kvällen gick vi ned till HV 71:s ishall, där man på 1 årsdagen efter Stefan Livs borgång i flygolyckan i Ryssland, hade en ceremoni och avtäckte ett monument i mosaik med Stefans bild. Senare vid 21-tiden tändes 1000 rislyktor som skickades upp mot himlen, det var mycket stämningsfullt.

På lördag morgon åkte vi vidare till Götaströms golfbana där vi spelade mitt på dagen och stod över på natten. Det är en golfbana i mycket gott skick, men väl platt för att vara så där intressant. Den är mycket lättgången och väl värd ett besök för uppställningen var bra och såväl teen, fairway och greener var mycket bra. Den ligger ju alldeles intill E4 på tallmark och det fanns såååå mycket lingon så man kom att tänka på sången ”Flickorna i Småland”, på lingonröda tuvor på villande mo…….