Nu hemma i Ursvik efter exakt 5 veckor i Colombia.

tisdag 1 maj 2012 Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Så är vi nu hemma. I vårt kära hemland Sverige och till en härlig och solig Valborg. Vi chansade på standby på Bogota flygplats i lördags och kom med efter mycket om och men. Flyget var långt ifrån fullbokat men den ordinarie startbanan på Bogota flygplats var avstängd så AirFrance hade fått strikta förhållningsregler på att inte boka upp några fler passagerare, för att hålla vikten nere och inte slita på startbanan mer än nödvändigt. Men efter en del väntan och efter att tillslut ha frågat en person med rätt befogenheter så löste sig allt, och vi fick t.o.m babybasket för Sofia att ligga i. Detta var super då hon haft feber dagen innan hemresa och denna kom så klart tillbaka då vi kom upp i luften, så det blev en tuff resa för lilla Snurpan. Men hon var tapper och kämpade bra hela resan, vår lilla Sessa... I Paris fick vi lite strul med biljetterna då de bokat oss på EXIT platser och där får man ej sitta med barn, så vi fick lägga lite tid på att omboka oss men det löste sig. Vid denna tidpunkt hade Charlie lessnat på den långa hemresan och var smått övertänd kan man säga;-) Sofia het som en kamin av feber och Charlie speedad och trött efter nattens flygning. Så ni kan tänka er vad skönt det äntligen var att få landa i Stockholm, Arlanda. Där mötte våra familjer oss och de fick se våra kära älsklingar. Mycket tårar och kramar blev det. Jättefina teckningar från Kusin Johanna med så fantastiskt fin text skriven och ett stort plakat från Morfar på bilder från vår resa på Sofia. Sååå härligt. Tyvärr var Sofia rätt hängig och febrig men så häftigt att ändå mötas av denna härliga välkomstkommitté i form av våra allra närmaste. Vi älskar er vår fantastiska familj. Ni finns där i vått och torrt, med och motgång, ur och skur, ja ni fattar!

Idag är det måndag, Nej tisdag har det hunnit bli nu när jag sitter en aning jetlaggad kl. 01:26 svensk tid och skriver. Sofias feber har försvunnit, den var borta redan i morse när vi vaknade och idag har vi haft fullt upp av härliga grannar som har kommit och gratulerat och givit presenter. Vi fick äntligen träffa kära Farmor idag också och det var verkligen prio 1. Så härligt att du mådde bra och du såg lika pigg och fräsch ut som du alltid gör. Du fick också förmånen att se en betydligt gladare och piggare Sofia, det var härligt.

Detta blir vårt sista inlägg i denna resedagbok och vi vill tacka er alla nära och kära som förgylld detta minne med era härliga och fina kommentarer.

Vi känner oss så lyckligt lottade som har fått två så fantastiskt fina barn och trots att väntan på er varit lång och längtan enorm, så var det detta som var meningen. Ni skulle bli våra älskade barn, Charlie och Sofia. Nu är ni hos oss och vi släpper er aldrig! Mamma och Pappa älskar er mest i hela världen.

Puss och kram och sov så gott!