Dag 7 Irkutsk vidare mot Ulan Bator

måndag 5 mars 2012 Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Tarmflora. Ett ganska vackert ord till något som saknar skönhet. Idag har vi lärt oss tarmflora. Som en metafor kan vi tänkas att vår flora består av tulpaner och deras av violer. Smyger det sig in violer i tulpanfälten är det inte bra. Då blir det ogräsbekämpning.

Ogräsbekämpning har vi idag. Inte så farligt men vi har legat på hotellrummet i stort sett hela dagen. Tog oss upp en stund på morgonen och åt frukost i alla fall. Vi försöker komma på om det kan vara för lite eller för mycket whisky tidigare på resan.

Sent ikväll går resan vidare mot det nog mest spännande målet, Ulan Bator. Eftersom tåget saknar restaurangvagn måste vi om en stund proviantera för ca 1,5 dygn.

Vi hann även med en sista middag i Ryssland, blev en kulinarisk upplevelse på hotellet med vatten. Och en öl vågade vi oss på. Sen även en sista dusch och sen taxi till tåget. Visade sig vara massa andra som tänkt besöka Ulan Bator. Eller kanske åka hem till Ulan Bator. Vi fick en ryss att dela hytten med. Kunde ingen engelska och skulle bara åka med fram till morgonen :-)