Wanaka City ^^,

onsdag 14 december 2011 Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Nu har vi paborjat varan efterlangtade biltur pa Nya Zeeland, sydon :D
Bor i varan "sovbil" Laika, som bilen kallas for :) I den kan vi bade sova, laga mat & spendera manga mil i.(Det ar en ombyggd minibuss)
Det gar riktigt bra att kora i vanstertrafik, iaf om man slipper kora i stader, for da blir det lite for mycket att tanka pa :P
Har redan hunnit kora ett x antal mil pa 5 dagar. Paborjade varan tur i Christchurch, korsade on genom Arthur's Pass, till west coast och glaciarerna. Har varit nedan for bada glaciarerna och beundrat de maktiga is formationerna. Blev dock ingen tur upp pa glaciarerna pga det ostadiga vadret.
Naturen har ar underbart vacker och valdigt varierande, fjall, berg, regnskogar i dalarna, vattenfall, oppnalandskap med far i MASSOR!! Det ar iaf inte som att kora bil i sverige, myrmark mil efter mil.
Blir manga stop efter resans gang, finns sa mycket vackert att titta pa och manga fina vandringsleder. Pa en sadan rastplats sag vi salar i en enorm kikare :) Haftigt! Hoppas att vi far se dom igen pa narmare hall.
Just nu ar vi i en mysig stad, vi namn Wanaka. Staden ar belagen vid Lake Wanaka(en sjo) och omrigad av gronkladda berg. Staden ar valdigt mysig med sina gamla byggnader, mycket sten & tra!

Sa smaningom ska vi fara mot Queenstown & Millford Sound(en National Park, som det finns i massor har.)

Nu har vi ren semster i en hel manad och med varan egna bil & enorma frihet, kan vi gora vad vi vill & hur lange vi vill & bara NJUTA & ta det lugnt! Forsoker att undvika knotten, for dom finns namligen har med!!