The Leela

måndag 5 december 2011 Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Halloj,

Nu är vi på the Leela Goa. Lyxhotell mellan Mobor o Cavelossim i södra Goa.

Kom igår. Möttes av bärare, fick blomsterkransar runt halsen, rött märke i pannan i kokosdrink i handen. Mkt nice. Supersköna kuddar. Allt är rent o fint. Maten är dock både dyr o smaklös så idag har vi käkat på ett ställe på stranden. God mat t bra pris så där kommer vi fortsätta äta.

Intressant folk bor här. En o annan stor rakad ryss till exempel. Man kan lätt få intrycket av att alla som bor här inte har helt rent mjöl i påsen...

Vi har idag insett hur mkt man kan använda en 'tjänare' till. En dam satte upp sin 'service please'-flagga för att tjänaren skulle flytta hennes handduk från en solstol till en annan, hela 5 meter bort.

Nu ska vi sova. Ha d kanon.
Kram

Ps vem som helst får gärna gå ut med Tikka. Det gäller att visa vem som bestämmer bara o ryta till ordentligt om hon drar i kopplet. Sen brukar det gå hur bra som helst. Hon kan absolut va lös, hon brukar komma på 2 korta visslingar om hon får godis o hon brukar hålla sig nära om hon är med nån ny eller på ett nytt ställe. Godis är nyckeln till hennes hjärta o lydnad.