Vart nya liv ^^,

lördag 12 november 2011 Brisbane, Queensland, Australien

Nu ska vi forsoka fa nagon ordning pa det hela.. Har upplevt mycket sedan sista uppdateringen :)

Pa sondag morgon lamnade vi "kara" Bowen for det vackra och mysiga Airlie Beach :) Dagen spenderades i butiker av alla det slag med mycket bra shopping, fyndade en hel del ^^,
Sen kom den efterlangtade mandagen med segling pa schemat :D Vadret var underbart som vanligt :P 24 personer klev ombord pa segelbaten Apollo med 4 besattningsman. Da vi kommit ur hamnen hissades seglen och vi gled over det turkosblaa havet & bara njot av lugnet.
Efter en smarrig lunch(som vi inte behovde laga sjalv)stannade vi till vid en vik, dar vi bade snorklade & dykte. Sara fick [b]ANTLIGEN[/b]andningen vid dykningen att fungera :D Vilken LYCKA, Vilken KANSLA :) Gar verkligen inte att beskriva hur det ar att vara under vattnet & bland alla harliga fiskar! Nagot som man maste uppleva. Haftigt ar det enda ordet jag kan beskriva det med ^^,
Pa kvallen njot vi av den vackra solnedgangen och senare la vi till vid en vik dar vi overnattade. Gungades skont till somns ;)
Nasta dag besokte vi den varldsberomda stranden Whithaven. Det var verkligen en underbar plats! Sanden var vit som sno, finkorning som bakpulver och vattnet var otroligt klart, turkost! Runt om reste sig bergen och gav mer djup i drombilden. Bland de vackraste platserna vi skadat, forsokte verkligen njuta av detta maximalt :)
Efter detta lade vi till vid en annan vik dar vi snorklade igen. Men det var natt och jamt att vi kunde snorkla tillsammans, for sa fort vi tittade pa varandra borjade vi gapflabba,(man ser ju ut som en stolle med all utrustning ;) och foljden av det blir att masken fylls med vatten...
Den tredje dagen bjod pa snorkling med skoldpaddor. Och inga sma ena, den storsta hade ett skal pa ca 1 meter! Coolt! Solade bade pa stranden och pa dack och bara njoooot:)
Pa vagen tillbaka fick vi hjalpa till att hissa segel, sa nu kan vi det ocksa :P Vinden i seglen tog oss till Airlie Beach igen, ibland med en lutning pa cirka 45 grader... Scary!

Torsdag kvall begav vi oss vidare mot Brisbane. Forst buss och sedan en tagresa pa 16 timmar, som gick forvanansvart bra och snabbt. Val framme vid stationen skulle vi bara folja vara direktiv om vilket citytrain vi skulle ta till ratt stadsdel. Men, ANDA lyckades vi ta fel. Trostade oss med att vi i alla fall akte at ratt hall... Det var ett expresstag och vara hakor blev langa nar vi upptackte att taget inte stannade pa var station! Den stannade inte vid nasta heller, och inte nasta... Hoppade av vid forsta tillfalle och fragade oss fram till ratt tag till ratt station.
Smanervosa och forvantansfulla hoppade vi antligen av vid ratt station :) Vi blev upphamtade av pappan i huset. (glomt namnet redan...) Vilken lycka att traffa familjen och se huset dar vi nu ska bo i ca en manad! Rena rama hotellivet!! :D Det ar folk med pengar vi har att gora med ;) Nybyggt hus, heltackningsmattor, walk in closet i vart sovrum, med stora speglar, egen toalett och diverse tekniska prylar i hushallet. Haftigt!
Har ar det strikta rutiner. Nappflaskorna diskas morgon och kvall enligt speciella foreskrifter. Nagon form av stadning varje dag. Familjen ar gastvanlig och vi kanner oss redan hemmastadda. Foraldrarna ar latta att ha att gora med och barnen ar goa och sota. Kanns helt otroligt att vi hamnat i en sadan bra familj!

Idag har vi upptackt en liten del av Brisbane. (som inte var sa liten...) Var till ett kopcentrum utan dess like! Affarer i MASSOR!! Av alla dess slag.

Imorgon har vi bara nagra enkla sysslor att utratta och resten av dagen ledig. Tankte eventuellt besoka en park i narheten och bara ta dagen som den kommer, som manga andra dagar under denna resa :)

Hoppas ni alla har det lika gott som oss. Ta val hand om er, sa syns vi om exakt 2 manader :D