Vandring i bergen ovanför Corvara

torsdag 14 juli 2011 Corvara In Badia, Trentino-Alto Adige, Italien

Efter nattens otroliga oväder, valde vi att inte ge oss ut på vår tänkta ferrata - Brigatta Tridentina. Det är en lite tuffare ferrata och om det är vått i bergen kan det också vara halt - säkerheten först.

Vi åkte istället över Passo Gardena ner mot byn Corvara, där vi gick runt i byn lite innan vi tog en linbana upp på bergen ovanför. Väl däruppe trekkade vi i ungefär tre timmar på kuperade alpängar, som vintertid alltså är skidpister. Runt om i bergen finns det öppna refugios, där man kan ta en fika eller äta lunch vilket vi gjorde innan vi gick tillbaka till liften som tog oss ner till Corvara igen. En lite lugnare dag med andra ord.

Hemma igen på hotellet, envisades för tredje dagen hotelldirektören om att vi måste prova deras Jaccuzi och Sauna i relaxavdelningen. Vi föll till föga och hade en hel spa-avdelning för oss själva i över en timme innan vi bytte om till middagen...

Idag är det bara vi och ytterligare 3 gäster på hotellet, så man får lite känslan av "the shining" med Jack Nicholson! Skämt å sido är hotellet fantastiskt, men lite ödsligt så här veckan innan högsäsongen drar igång.

Vi håller tummarna för att det inte regnar i natt så att vi kan få göra en sista ferrata imorgon.