KL

måndag 2 maj 2011 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

Jaaavlar vad det regnar och askar! Amerikansk-katastrof-film-mycket faktiskt och da har det gatt langt. Men det har det inte gjort hela dagen sa vi har haft en sjukt bra dag. Akte lite skytrain och har strosat runt i Chinatown och Little India hela dagen. Dar verkar turister inte vara riktigt lika vanliga. Vet inte hur manga personer vi har posat med idag, allt fran sma barn till militarer. Alla vill vara med pa kort med mig och Carita. Men vad kan jag saga, ar man poppis sa ar man :)

Lite random sadar stotte vi pa en stor festival pa Merdeka Sqaure. Det var Vaisakhi, en skordefestival som de indiska sikherna firar. SJUKT mycket folk och stor scen med upptradanden. Gratis indisk mat och gratis dryck. Indisk sackpipsorkester av nagon anledning (som spelade skottska sanger dessutom) och sa kom malaysias preimarminster och gick runt och vinkade lite. Dar tillbringade vi nagra roliga timmar och dar upptackte vi aven att vara klockor har gatt en timme for langsamt i ett okant antal dagar. Var ju tur att vi upptackte det innan det ar dags att ta flyget till Borneo.

Som allt annat pa den har resan gillar jag verkligen Kuala Lumpur och tur ar val det, annars hade jag gatt ned mig totalt i en post-dykning-pa-koh-tao-depression (fy fan vad helt otroligt sjukt bra vi hade det den veckan). Idag ar det bara tva veckor kvar, sa nu javlar ar det slut pa semestern! Fullspackat schema vantar. Imorgon ska vi upp i Petronas towers och Carita ska fa sin fjarde rabiesspruta och sen flyger vi till Kuching pa Borneo. Dar ska vi se allt vi hinner pa drygt en vecka innan det blir ett par dagar i Singapore och se blir det flyget hem till Kopenhamn.