Vår elefantguide

En stor dos av natur

fredag 11 februari 2011 Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej allihopa!
Nu har vi varit tillbaka någon dag från vår tripp till Khao Sok National Park. Vilken upplevelse! Underbart med Elefantridning, Kanottrekking på Sok River, utflykt till Fisktemplet och Aptemplet (Där vi matade underbart söta apor) Kvällen bjöd på en gourmet middag av thailändska läckerheter i en underbart fin "earth lodge" tillsammans med några andra som också stannade över natten. Vi sov i vår egen lilla "lerhydda" med djungeln rätt utanför. Dagen efter så började vi med en lång djungeltrekking. Visst att man förstod att det skulle bli jobbig, det är ju liksom hela poängen, men det bara rann av oss! Uppstigningen var helt makalös men nedstigningen var rätt läskig eftersom vi gick på bergssidan och det var brant som f-n! Efter det hade vi lunch i ett läger ute i det fria..dom som ville fick prova på grillad apa! :P
Sen blev vi tillbaka skjutsade till Ao Nang, till vårt nuvarade boende. Det tog tid eftersom chauffören inte hittade..det kan jag säga iallafall att thailand är så jäkla svårt att hitta i. 80 % av gångerna så vet ingen vart de ska (även fast de hela tiden låtsas som det) Mycket av tiden går åt att försöka hitta dit man ska och framförallt försöka avgöra om folk vet vad dom pratar om. Till exempel när vi gick vilse i Bangkok så frågade vi säkert 5 pers, alla sa olika saker och sen så visade det sig att ingen hade rätt. Kan vara mycket frustrerande!
Igår var vi på Railey Beach (som ligger 10 min med longtail båt härifrån) Den är utsedd till en av världens vackraste stränder 2010 av Lonely Planet. Det var mysigt men bara en strand. Kvällen spenderades med lite öldrickande och vi hade väldigt roligt! :)
Imorgon åker vi på en två dagars snorkelutflykt ut i ö-världen. Vi kommer att bo på en liten ö som heter Koh Jum över natten. På måndag åker vi till Koh Lipe en liten paradisö nära Malaysia. Men vi skriver igen efter vår lilla snorkelutflykt!
Ha det bra alla!
PS. Vi har inga pengar kvar på mobilen och planerar inte att fylla på den. För dyrt helt enkelt. Så ni får gärna skriva här när ni ser detta!
Kramar
Linda och Daniel

Utsikt från elefantryggen
Guidernas boende
Guiden tog kortet..
och insisterade på att vi skulle pussas
Den andra guiden
Underbart vacker natur!
Elefant matning på schemat!