Adelaide

söndag 17 oktober 2010 Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

17.10
God morgon!
Idag har vi gratulerat Leif med sång vid frukostbordet.
Han fyller 65 år idag.
Nu har vi avverkat den tredje delstaten - South Australia där Adelaide ligger. Vi började i torsdags med besök i en stor saluhall som hade allt. Mycket fin frukt bl a. På kvällen var vi ute och åt tillsammans med Carolyns mamma och bror.
I fredags tog vi färjan på gungande hav över till Kangaroo Island. Det tog 40 min. Var bl a till Seal Bay. Besökte flera platser med fantastiska vyer. Blev fina bilder men det
blåste kraftigt denna dag.
Igår gick resan till Jacob's Creek i Barossa Valley. Otroligt vackert område. Fick en guidad tur bland de olika druvstockarna samt en provning och därefter en utsökt middag med gott vin till.
På hemvägen mötte Carolyns bror och svägerska upp och guidade oss på "jakt". Den gav utslag. Vi såg massor av känguru och till sist fyra koalor.
Dagen kunde inte blivit bättre!!
Nu far vi vidare till Alice Springs.
På tal om delstater:
Den första vi besökte var New South Wales - Sydney.
Den andra Victoria - Melbourne.
Vi är nu i den tredje South Australia.
Den fjärde kommer vi till senare idag, Northern Territory - Alice Springs.