varmt o skont

onsdag 17 februari 2010 Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

just nu i wellington. Flog ner fran Aukland for att traffa en van jag o Anja reste med i Kina for 2 ar sedan. Han delar ett schysst hus i new town med 3 andra grabbar. Har varit runt i stan idag o kollat laget. Hamtat hans bror pa flygplatsen och haft en super trevlig kvall med familjen. Grillat och druckit massa rod vin. Igar var vi pa Matterhorn och smutta pa goda coctails medans vi gick igenom vad som hant de senaste 2 aren. Vill sa garna aka ner till sodra NZ men 3 veckor arfor kort tid.

jag och Mike har dock varit runt en del. Varit uppe i Piha en dag och vi tog en roadtrip upp till cape Reinga dar stilla havet och tasmanska havet mots. Campade vid spirits bay vilket va helt otroligt vackert. Det sags att nar Maorernas sjal lamnade NZ for att atervanda till Hawaiki sa gjorde de det fran spirits bay. Fick en underbar solnedgang! Atit godaste fiskburgaren i Hourhora! En toppen weekend verkligen. Korde langs hela ostkusten upp och stanna for att bada och kolla stranderna. Matauri Bay, Tauranga Bay, Taupa Bay. Campade i Matai Bay. Hela kusten ar otroligt vacker, speciellt langs bay of islands. Stannade for att halsa pa hans bror pa vagen upp vilket var bra.. de skickade med oss en liten gasspis och lite annat som vi absolut inte hade tankt pa. Inga supercampare direkt. Fick lana talt av en van till mike och som tur var fick vi med oss 2 stycken. Det ena saknade yttertalt och det andra saknade sjalva stangerna som haller taltet. Efter en rejal modifiering fick vi ihop nagot som liknade ett talt. fick dock skammas lite bland alla super campare med flashiga husbilar pa forsta campingen i Pahia. Men vem fan bryr sig egentligen. de andra campingarna var ganska ode vilket var skont. Bara ligga under stjarnorna och njuta av havets brus. Det kallar jag semester:) Tog vastkusten ner och korde langs 90 miles beach.

Imorgon flyger jag tillbaka till Auckland och pa fredag bar det ivag pa 3 dadars festival en timme fran Auckland. Splore festivalen. Kommer bli riktigt fett!!
Pratade med stumpan igar vilket var skont. Kanns konstigt att inte hora hennes rost eller se henne varje dag!! Mycket saknad. Iaf.... stor kram till er alla