delade

torsdag 4 februari 2010 Kilimanjaro, Tanzania

ja nu har man inte stumpan vid sin sida vilket ar riktigt ledsamt. Har unnat mig ett varmt bad har i kylan i london. fy fan... vill inte ga utanfor hotellet. Glad jag ska ner till varmare breddgrader igen. Anja har mott upp Gabbe och jag tror de har det riktigt mysigt.

vi tillbringa ungefar en och en halv vecka pa Zanzibar. Hitta ett schysst hak som hette Kimte vid Jambiani. Lite mer slappt och skont istallet for mega fest uppe i norr. vi var inte sa sugna pa det darfor passa jambiani oss utmarkt. havet har en farg som vi aldrig sett tidigare, sjukt vackert. Vi skulle ut och snorkla med delfiner men vagorna var riktigt hoga sa delfinerna hade tagit sig langre ut. fick sett 6 stycken iaf men nagot simmande blev det inte tyvarr. blev bra van med en massaj som hette Simon. Simon laspade ganska mycket sa nu har detta blivit en ful ovana som jag hoppas kunna lagga av med innan jag kommer hem. Det var riktigt kul att prata med honom.. han undrade hur vara kor sag ut, vad vi gjorde om va hade sno pa bilen, hur vi mjolkar. Sa sot, for en sjalv ar det varldens mest naturliga sak men de lever ju fortfarande pa borjan av 1900 talet sa klart det ar stor skillnad.

Kandes lite ledsamt att lamna Zanzibar men det blev ett super fint avslut pa min och Anjas resa. Nu vantar nya aventyr for oss bada. Jag har aldrig rest sjalv men jag ser fram emot det. ska bli riktigt spannande. Dax for frukost buffe och leta upp en lonely planet om nya zeeland. far val kolla upp vad jag vill gora dar:) massa karlek till er alla