Heaven on earth

måndag 18 januari 2010 Byron Bay, New South Wales, Australien

Byron Bay Heaven on earth,

Idag har vi varit i Byron i 8 dagar och de ar sjukt stor skillnad mellan Byron och storstaderna som Melbourne och Sydney. Nara en fet strand, typ bara massa backpackers som vill festa och surfa. Latt att hitta runt har istallet for Sydney dar allt ar sa javla stort..

En stor forvaning nar vi kom hit var att hostel ar SJUKT DYRT, fucking 40 Dollars a night. Blir ungefar 10 000 i manaden for hostel. Joel som var har i Byron for 2 manader sen betalade bara runt 20 Dollar sa de ar typ nagon hogsasong har nu.

Men jag har lyckats sova i bilen 2 natter och sparat 80 Dollar vilket ar nice, Svettigt i bilen men sa lange man har lite sprit i kroppen sa somnar man latt :D

De ar sjukt nice vader har, 35 grader nastan varje dag. Regnade lite igar natt men vi tog de lungt forsta gangen efter 7 dagar sa de var soft :D Vi var och kollade pa lighthouse har i Byron som ligger pa aussies mest östliga punkt, vi gick ner for massa klippor dar vi hittade en liten vik och vi badade NAKNA :P efter 5 min kom ett par som ocksa ville bada :P yttligare ett par kom senare och vi fast i vattnet i drygt 1h tills dem gick... Vi han iaf se en skymt av en VAL nar vi badad dar, Ocksa vad vi tror de var en stingrocka, om dem kan hoppa for den hoppade upp ur vattnet ett antal ganger. Forst trodde vi det var en haj sa blev ratt skramda :P

Idag skulle vi iaf aka till Surfers paradise men Tobys visa kort hade inte kommit sa vi ska vanta 1 dag till sen drar vi till Surfers. Vi har ocksa bokat Noosa, WithSyndays och Fraser Island. . Fraser ar typ en ö tror jag dar man aker ett gang i 4wd bilar i oken och djungel. Man taltar pa ön och super massa :D

Withsyndays aker man pa en stor båt i 2 natter runt nagra öar och ut till bariarrevet, man far snorkla och supa sa klart :D

Noosa vet jag inte mycket om, man paddlar kanot upp for en flod strax efter Brisbane, sen far man typ se nagot naturresevart :D