Nere fran kilimanjaro

fredag 15 januari 2010 Police Avenue, Kilimanjaro, Tanzania

Ja vad sager man. Otroligt, underbart vackert, javla skit berg. det var det tuffaste vi nagonsin gjort. riktigt glada att vi valde 7 dagar for det var det vart. de vi gick med var underbara. 2 riktigt schyssta guider och en kock som vi utan tvekan skulle kunna ta med hem. Underbar mat!!

Fran regnskog till glaciar och ner till regnskog igen. det var maktigt. lite trakigt att det regnade men det var nastan bara skont utom pa kvallen for det ar inte sa skont att lagga sig i blota klader. men denna natur ar oslagbar. Sista vandringen ar super kampig. sex timmar rakt upp for berget. man borjar klockan 12 pa natten och vandrar tills soluppgangen over glaciaren. Vid det laget var vi valdigt slut. Kande absolut av hojdsjukan. anja krakte ett par ganger och madde riktigt skit och jag var riktigt yr i huvudet. man madde inte bra och sova ar det inte tal om. Man har manga konstiga drommar och ar inte helt hundra i huvudet. Men vi klara det!!! Vi ar riktigt stolta agare till varsit diplom dar det star att vi har bestigt afrikas hogsta berg!!

stanna till i en liten by pa vagen tillbaka for att fira med lite banan ol bryggt i byn med vara guider och barare. De larde oss ett nytt kortspel som vi satt och spela hela sista kvallen. de fuskar som bara den och alla pratar i munnen pa varandra. men det ar roligt att se.

unna oss lite god farsk frukt nar vi kom ner och lamna in vara klader pa tvattning. en ordentlig dusch och imorgon ar vi redo for safari i 5 dagar. ser vi fram emot!!